Wat is de beste manier om een nederlands examen te maken? Eerst vragen lezen of eerst tekst, of de tekst lezen aande hand van de vragen(antwoordzoeken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tipje: Schrijf je antwoorden correct op. Zoals je deze vraag nu stelt zie ik al een aantal aandachtspuntjes. Nederlands is met een hoofdletter. Denk ook aan spaties en interpunctie en laat niet zomaar lidwoorden weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En natuurlijk: heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja dit komt van mijn ipod is zo'n gedoe met hoofdletters etc.

Antwoorden (6)

eerst de vragen doorlezen, dan weet je al wat je kan verwachten en weet je ook een beetje waar de tekst over zal gaan. Dan lees je de tekst een keer geconcentreerd. Je kijkt naar de eerste vraag en je bedenkt dan een antwoord. Dat controleer je door de tekst te doorzoeken naar het stukje tekst waar het antwoord in staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit vragen,welke later gesteld worden valt - al is het "maar " 10% - altijd een antwoord te lezen,vandaar dat het laatste scenario om Uw examen te gaan maken de verstandigste is.
Deze volgorde heeft nog meer voordelen. U zult niet voor bepaalde verrassingen komen te staan c.q U zult niet schrikken van een bepaalde vraag op het moment,dat U die vraag beantwoordt.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste mogelijkheid (Tekst lezen aan de hand van de vragen) zou ik niet toepassen. Dat probeerde ik vroeger altijd en dat heeft me vaker meer tijd gekost dan minder.

Ik zou globaal even de vragen doorlezen, zodat je alvast een idee hebt wat je weten moet en daarna zou ik de tekst aandachtig doorlezen.

Succes met je examen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst de tekst goed doorlezen. Ik heb vroeger ook geleerd dat dat het beste is. Als je eerst de antwoorden leest, loop je het risico dat je je teveel focust op die delen van de tekst die betrekking hebben op het antwoord, waardoor je misschien bepaalde dingen, zoals de essentie van de tekst, over het hoofd ziet.
Als je eerst de tekst leest dan kun je eerst proberen die te begrijpen en als je de tekst begrijpt is het geven van de antwoorden gemakkelijker. Let er wel goed op hoe je de tekst formuleert en let ook goed op spel-, stijl- en taalfouten. Daar mankeert nogal wat aanzoals je vraag laat zien en een goed antwoord hangt ook vaak samen met een goede formulering en goed taalgebruik en goede spelling. Als je een woord verkeerd spelt of je je maakt een stijlfout dan kan een antwoord soms een heel andere betekenis krijgen.
Laat je door al dit geschrevene niet ontmoedigen maar doe er je voordeel mee!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top +
Bedoel je, zoals in je vraag letterlijk staat, een "nederlands examen", of bedoel je een examen Nederlands? In deze vraag ligt het antwoord dus al besloten..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het vak nederlands
eerst de vragen lezen zodat je weet waar je opletten moet als je gaat lezen. als je eerst de tekst gaat lezen en dan pas de vragen moet je nog een keer door de tekst heen om de antwoorden op te zoeken. en dat kost meer tijd. dus eerst de vragen lezen dan pas de tekst