Zal "The Hall Of Records" echt bestaan of is het een mythe?

Onder de Sfynx in Egypte hebben archeologen in de vorige eeuw een ruimte ontdekt. Na de ontdekking is deze ruimte weer afgesloten met een grote betonnen blok.
Er zij sysmologische ondezoeken gedaan welke staven dat er inderdaad een gigantische ruimte is maar de conservator van het oudheidkundig museum in Cairo geeft geen toestemming voor verder onderzoek.
Nu gaat het verhaal dat er in deze "ondergrondse bibliotheek" een schat aan waardevolle informatie ligt uit onze geschiedenis over verloren werelden en hun kennis die antwoord kunnen geven over onze oorsprong etc. waar wij nog niet aan toe zouden zijn.
Misschien heeft de katholieke kerk wel een vinger of een hand in de pap om het verborgen te houden omdat alles waar zij voor staan of waar de mensheid in gelooft dan misschien op losse schroeven komt te staan? Zal niet de eerste keer zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Heerlijk he ? Dat soort complottheorieën. Zelf lust ik er ook wel pap van. Vooral als de kerk of de oorsprong van de mensheid ermee gelinkt wordt, kun je zo zalig gaan speculeren. Onderzoek verbieden voedt dergelijke verhalen natuurlijk alleen nog maar.

Het zou geweldig zijn als er zoiets lag. Er mag inderdaad momenteel niet verder gezocht worden omdat de Sfinix dan gevaar zou lopen geloof ik als de boel zou instorten (gewelven met houten palen hebben nog wel eens de neiging in te storten als er zuurstof bijkomt). Zou kunnen ; ik ben geen archeoloog. Dikke kans ook dat die eventuele ruimte gewoon helemaal leeg is. Dat zou ook een deceptie zijn. Speculeren over wat er allemaal zou kúnnen liggen is natuurlijk veel leuker.

Het plaatje dat je hebt getoond is afkomstig van een site met een leuke Atlantistheorie en is geen weergave van de werkelijkheid maar getekend door 'een ziener'. De naam 'hall of records' is afkomstig van de Amerikaanse 'helderziende' Edgar Cayce, die je precies kan vertellen hoe die kamer er dan uit zou zien. Wetenschappers en archeologen mis ik nog een beetje in dit rijtje. Wanneer je je echter een beetje verdiept in de materie, vind je verschillende tamelijk plausibele verklaringen om niet verder te gaan zoeken (inderdaad met het oog op mogelijke beschadigingen) en zijn er ook nog geen serieuze claims geweest die het het risico waard maken blijkbaar. Het doel is momenteel voornamelijk charlatans die allerlei spookverhalen willen natrekken bij de sfinx weghouden.

Er zijn nog jammer genoeg helemaal geen concrete aanwijzingen dat er iets zou moeten zijn, de seismologische onderzoeken waarnaar je verwijst waren wichelroede-metingen en geen echte metingen, en als je ziet hoeveel Egptisch erfgoed de afgelopen eeuwen is gesloopt, vernietigd en gestolen door buitenlandse onderzoekers, kan ik me de terughoudendheid van Egptische archeologen en autoriteiten ook wel voorstellen. Plus, een zogenaamd geheim is natuurlijk een geweldige bron van inkomsten, want die trekt nu eenmaal veel volk. Gedegen onderzoek zou niet alleen de mythe maar ook de daaruit voorkomende geldstroom onderuit kunnen halen.

Voorlopig zullen we dus nog even moeten speculeren. Gelukkig hebben mensen fantasie genoeg om daar jaren mee door te kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Sfinx zou wel eens het oudste bouwwerk op aarde kunnen zijn en het is natuurlijk vreemd dat dat nog zoveel geheimen zou herbergen. Het verhaal wil dat er geheime kamers onder liggen en dat zal ook best wel. Immers, de meeste Egyptische bouwwerken bevatten die.
De Egyptische regering geeft (nog) geen toestemming om te graven omdat men bang is dat dit historische monument daarbij gevaar loopt. Er zijn echter wel plannen in die richting.

Dat verhaal over de vinger in de pap van de katholieke kerk lijkt me onzin. Net zo maf als de geruchten dat de Amerikaanse overheid bewijs heeft van het bestaan van ufo's, maar dit blijft ontkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra het argument dat 'de kerk' of 'de autoriteiten' een geheim willen achterhouden 'waar de mensheid nog niet aan toe zou zijn', dan kan je er vanuit gaan dat het hier om 100% speculatieve onzin gaat.

Immers, als er in een of andere crypte een stoffig perkamentje wordt gevonden waarin staat dat mensen door een vijfpotig vliegend monster hier op aarde zijn neergezet, dan heeft dat geen enkele invloed op de al zeer uitvoerige kennis die we al hebben over de oorsprong van de mens. Er is dan ook verder geen enkele kennis te bedenken 'waar wij niet aan toe zijn'. Zou het gaan om artefacten die indertijd door bezoekende aliens zouden zijn achtergelaten, dan zou dat alleen maar heel erg leuk zijn voor al die duizenden wetenschappers die er een dagtaak van hebben gemaakt om naar leven buiten de aarde te speuren. Voor de rest? Ach, life goes on.

Je kan er dus rustig vanuit gaan dat men gewoon wil voorkomen dat die Sfinx, wat een onbetaalbaar en onvervangbaar bouwwerk is, beschadigd zal worden bij dergelijke opgravingen.