Train ik mijn brein door dit spel te spelen?

Ik speel dit spel: "Minecraft" hier moet je heel creatief zijn en eigen dingen bouwen, en ook eigen circuits bouwen om dingen te automatiseren e.d.

ik speel het best veel om moet ongelovelijk veel nadenken om alles goed te laten verlopen heel veel onthouden en weer erop terug komen ook problemen oplossen en uitzoeken en dergelijke...

mijn vraag is dan ook: train ik mijn brein door dit te doen?

en ik het waar dat mijn hoofd pijn kan gaan doen (licht tot gemiddeld) na 4-5 uur diep nadenken (waarvan ook een groot gedeelte theorie op papier?)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De jongeren zijn tegenwoordig meetbaar intelligenter dan een generatie geleden. Er zijn deskundigen die denken dat de computerspellen daarmee te maken kunnen hebben. Steven Johnson schreef daarover een boek met de Nederlandse titel: "Van gamen word je slim". Hij denkt daarover hetzelfde als jij. Wat dat langdurig concentreren betreft: ik denk dat die hoofdpijn overgaat wanneer je regelmatig pauzeert. Dat komt je prestaties ook ten goede.

Bronnen:
http://www.vpro.nl/programma/detoekomst/af...

Je leert er wel degelijk iets van, al zal het denk ik niet super veel zijn. Ze zogehete 'NOR' circuits e.d. bestaan in het echt ook, of in ieder geval de term 'nor'. Deze word gebruikt bij bijvoorbeeld programmering en codering en werkt hetzelfde als op minecraft. Ik denk alleen niet dat een klein akkertje op minecraft van pas kan komen als je later een boer word, maar van bepaalde dingen leer je dus wel degelijk wat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100