Train ik mijn brein door dit spel te spelen?

Ik speel dit spel: "Minecraft" hier moet je heel creatief zijn en eigen dingen bouwen, en ook eigen circuits bouwen om dingen te automatiseren e.d.

ik speel het best veel om moet ongelovelijk veel nadenken om alles goed te laten verlopen heel veel onthouden en weer erop terug komen ook problemen oplossen en uitzoeken en dergelijke...

mijn vraag is dan ook: train ik mijn brein door dit te doen?

en ik het waar dat mijn hoofd pijn kan gaan doen (licht tot gemiddeld) na 4-5 uur diep nadenken (waarvan ook een groot gedeelte theorie op papier?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De jongeren zijn tegenwoordig meetbaar intelligenter dan een generatie geleden. Er zijn deskundigen die denken dat de computerspellen daarmee te maken kunnen hebben. Steven Johnson schreef daarover een boek met de Nederlandse titel: "Van gamen word je slim". Hij denkt daarover hetzelfde als jij.
Wat dat langdurig concentreren betreft: ik denk dat die hoofdpijn overgaat wanneer je regelmatig pauzeert. Dat komt je prestaties ook ten goede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je leert er wel degelijk iets van, al zal het denk ik niet super veel zijn.
Ze zogehete 'NOR' circuits e.d. bestaan in het echt ook, of in ieder geval de term 'nor'. Deze word gebruikt bij bijvoorbeeld programmering en codering en werkt hetzelfde als op minecraft.
Ik denk alleen niet dat een klein akkertje op minecraft van pas kan komen als je later een boer word, maar van bepaalde dingen leer je dus wel degelijk wat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval:
Overal waar je heel erg over na moet denken train je je hersenen mee, dat heet 'Intellectuele uitdaging', je moet net even een stapje verder denken om iets te bereiken, en dit is een goeie training. Voor sommige vwo klassen worden er dan ook speciale vakken aangeboden voor meer intellectuele uitdaging. Ja, was het net aan het spelen toen ik je vraag beantwoordde.