Als je elke dag een heleboel rondjes om je as draait, word je dan steeds minder snel misselijk?

Ik zag een keer een acrobate in een circus, bungelend aan een touw die maar rond en rond ging. Ik vroeg me af of zij had evenwichtsorgaan zo heeft kunnen trainen dat ze daar tegen kan, want steeds misselijk zijn na de voorstelling lijkt me geen pretje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ik denk dat het wel te trainen is (je hebt ook dansers die de raarste capriolen uithalen) MAAR ik denk dat het ook een kwestie van focus is.

Als je je op een feestje (met pech met nog alcohol op ook ) "zomaar" laat ronddraaien weet je al snel niet meer wat boven of onder is.

Als je heel bewust draait en je blijft concentreren op de omgeving en het stoppen is het duizelingwekkende effect minder sterk lijkt me
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat kun je prima trainen. Kwestie van gewenning.