Hallo, omdat we het op school over cellen hadden had ik de volgende vraag: Bezitten alle cellen van zoogdieren een kern ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je dan toch op school was had je het daar ook kunnen vragen hè, er lopen van die vreemde volwassenen rond, meestal voor een bord en/of achter een bureau... probeer het maar eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja weet ik, maar ik vroeg het me af in de trein en daar lopen niet van die vreemde volwassenen rond. .

Het beste antwoord

Bijna alle cellen hebben een kern. Van de biologieles kan ik me 1 soort cel herinneren die dat niet heeft, de rode bloedcel. Dit tenminste bij zoogdieren, alle andere dieren hebben wel kernen in hun rode bloedcellen. Ook is het niet zo dat de kern er nooit is. Wikipedia zegt daar het volgende over:

Het voorstadium van de rode bloedcellen bevat wel een celkern, welke nodig is bij celdeling. Deze kern wordt vlak voordat de erytrocyt in de circulatie komt uitgestoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super bedankt. :-)

Andere antwoorden (1)

Ja, dierlijke cellen bevatten celkernen.