Wat gebeurt er als je een maand in het water ligt met je lichaam/huid?

Gaat je bovenste laag huid er dan gewoon af? Of wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
10.2K

Het beste antwoord

Je huid doet hetzelfde als je in een bad zit: water opslorpen en verrimpelen. Echter als je er een maand in ligt, dan gaat er niet veel over zijn van je huid....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

dan zal langzaam jhe hele lichaam weg rotten, verteren. Vissen, torren etc zullen het vlezige deel van je lichaam vreten, geholpen door bacterien ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaren lijkt mij. Dus je huid gaat er idd af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dood of in een badkuip levend?

Ik ga maar uit van het laatste. Als jij een maand lang in een bad weet te gaan liggen zal er primair niet veel gebeuren behalve dat de huidcellen van jouw hoornlaag (opperhuid) zich zal verzadigen met water. (denk aan rimpelige vingers). Echter als dit verzadigd is, zal er niet meer water worden opgenomen. Het is dus niet zo dat je volzuigt met water.

Secundair wordt jouw huid kwetsbaarder. Je huid is een stuk weker dan voorheen. Als jij een maand in het water ligt, gaat de kwaliteit van dit water ook naar beneden. Jouw ontlasting zal ook vrijkomen lijkt me. Jouw huid is vanwege die verzadiging veel kwetsbaarder voor bacteriën.

Dus al met al: Je krijgt een kwetsbare rimpelige huid en er zullen infecties en/of exceem op jouw huid ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een overledene in fris water wordt ondergedompeld (tussen 4 en 20 °C, zoals de Noordzee), maar niet langer dan drie weken, veranderen de weefsels in adipocire (lijkenvet), een samenstelling die de activiteit van bacteriën stopzet.
De inwendige organen blijven in zulke omstandigheden veel langer goed.

De huid van een overledene die uren tot dagen in het water heeft gelegen, wordt wit en zacht en bijzonder onaangenaam voor zowel oog als neus.
In lauw water (meer dan 20 °C) gaat de ontbinding snel. De huid komt los, wordt donkerder en bevlekt met bloed.
De overledene gaat zwellen en de ogen puilen uit. Uiteindelijk valt het lichaam uiteen en wordt één met de omgeving. Met vissen in de buurt wordt de ontbinding honderd keer versneld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat ruikt lekker kan ik je vertellen! Pfff kan de lucht zo goed herinneren dat ik hem zowat weer ruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meegemaakt dan? Nu word ik nieuwsgierig...
sterker nog, als jij zolang in het water blijft liggen, sterf je door uitdroging. ik kan hier zo snel geen bron meer van vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je rot weg het lijkt op loopgrasfvoeten alleen dan over je hele lichaam