Wat als je nu een bril opzet die het beeld voor je ogen omdraait, hoelang duurt het dan voordat je hersens dat weer compenseren?

eerder was de vraag: Wat is het nut van het omdraaien van het beeld in je ogen? - Als we nu kunstmatig het beeld weer omdraaien - gaan de hersenen dat ook weer compenseren en zo ja, hoe lang duurt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Het verticaal omkeren van het beeld kan in de meeste gevallen door de hersenen gecompenseerd worden in enkele dagen, maar afhankelijk van je aanleg ( van persoon tot persoon verschillend) kan het ook vele dagen langer duren. Overigens als je met het experiment stopt dan heb je zeker ook weer een behoorlijk lange tijd nodig om weer te wennen aan het normale beeld. De tijd die je nodig hebt om je aan te passen aan een nieuw beeld is sterk afhankelijk van het concentratievermogen van de persoon en de moeite die hij doet om zich aan te passen. Dit kan oplopen tot meer dan 50% verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Drie dagen, dat zag ik gister met Bones!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren naar Bones gekeken zeker. Ik denk wat men daar zei, namelijk een dag of drie, best wel klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 dagen ja... er zijn al vaker dat soort programma's op tv geweest, ook echt populair-wetenschappelijke. Daar kwam telkens uit dat het 3 dagen duurt voor de hersenen het beeld weer recht hebben gezet... ook als dan de bril weer af gaat duurt het een zelfde periode.