Is het slecht, je knieën tot over de 90° te buigen?

Bij conditietraining mag de hoek van de knieën maximaal 90° zijn, anders zou je je knieën te zwaar belasten. Tenminste, dat vertelt de begeleider steeds.

Waarom is dat?

Neemt de belasting heel geleidelijk toe rond de 90°, en is deze grens alleen maar gekozen omdat ze zo makkelijk te controleren is?

Of zitten de knieën zo in elkaar dat alle scherpere hoeken echt heel belastend zijn, en alle stompere hoeken nauwelijks belastend zijn, dus met een scherpe belastingsstijging rond de 90°?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het vergroot de belasting niet voor je spieren, maar voor je banden en weefsels rondom je gewrichten. Je kunt beter je belastbaarheid langzaam vergroten.

Verder geld het trouwens voor normale mensen. Voor mensen die hypermobiel zijn gelden weer andere normen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja die begeleider heeft gelijk, de krachten nemen enorm toe als de knie meer dan 90° gebogen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom?
Dat ligt eraan welke kant op :D