Grote vriend Wikipedia zegt hierover het volgende:
Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen. Daarnaast kan bepaald worden hoe lang een gebeurtenis na een andere plaatsvindt. Het betreft dan de tijdsduur tussen twee tijdstippen. Tijd is het begrip waarmee deze volgorde en duur worden beschreven.

Persoonlijk vind ik dat een mooie omschrijving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he jakkes, je was me net voor ;-)) +! Vond het zelf trouwens ook een mooie omschrijving.

Andere antwoorden (4)

Tijd kan na hoogte, breedte en lengte gezien worden als de vierde dimensie. Van een gebeurtenis kan gezegd worden dat deze na een andere gebeurtenis plaatsvindt. Een gebeurtenis vindt plaats op een tijdstip of moment. De tijd wordt wel gezien als een opeenvolging van tijdstippen.

De ontwikkeling van de Speciale Relativiteitstheorie door Albert Einstein in het begin van de 20e eeuw heeft het absolute begrip van tijd, zoals wij dat in het dagelijks leven ervaren, naar de prullenbak verwezen. Uit twee postulaten leidde Einstein af dat tijd geen absoluut begrip is. Van twee gebeurtenissen, a en b, is dan niet altijd te zeggen of a vóór, gelijktijdig met of na b heeft plaatsgevonden. De ene waarnemer kan eerst a waarnemen en dan b, een andere eerst b en dan a.

Best ingewikkeld natuurlijk, in welk perspectief, of vanuit welk punt of persoon je het ook bekijkt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijd#Relativiteit

Hier vind je nog andere leuke weetjes over tijd:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd is voor mij een afgeleide van zwaartekracht, hoe zwaarder het object (planeet, zon of bijvoorbeeld zwartgat) des te langzamer zal de tijd verstrijken daar de atomen langzamer trillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Raffy;

Tijd is datgene wat mensen die nooit op de klok kijken in overvloed hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd is een door de mens bedacht iets, om de dag in stukjes te kunnen hakken.