Een meerkoet zie je altijd op een nest broeden, maar een gewone eend zie je dat nooit doen, waar doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

eenden broeden op de gekste plekken.
op platte daken, in tuinen van mensen, in bomen.
meerkoeten maken pontificaal een nest in het water, die kan je niet missen.
maar wees niet verbaasd als er ooit een eend aan het broeden slaat op je balkon.

Toegevoegd na 9 minuten:
oh ja, af en toe broeden ze ook verscholen in het riet :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat balkon is leuk, ik heb 10 hoog gewoond en het enige wat daar kwam broeden waren duiven, zelfs op de kast van de logeerkamer.
Wel een verdiende +
Rieneke1
13 jaar geleden
leuk he, dan hoef je geographic niet aan te zetten :) bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke maar als ze op het balkon zitten, hoe komen ze dan weer in het water terrecht met die kuikentjes?
Rieneke1
13 jaar geleden
als ze niet al te hoog zitten, dan laten de kuikentjes zich gewoon naar beneden vallen, geen probleem. betreft het een hoog gebouw of binnenplaats, dan komen wij (de dierenambu) ze vangen en verplaatsen.