vroeger wordt ik altijd gestoken nu deze jaar niet meer gestoken??? waarom

ik ben niet meer gestoken door muggen, waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muggen zijn er nog niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even geduld! bij mij zijn de eerste beten net binnen, bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel, ze zijn er al!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is 'dit jaar'. Niet 'deze jaar'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muggen zijn er allang weer...

Antwoorden (3)

Omdat er nu op dit moment "in deze jaar" nog geen muggen zijn?
Afwacht maar of je in de loop van de zomer nog zo blij bent dat je wordt overgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was dat maar waar, ik ben alweer 5 muggenbulten rijker, grrr.
het kan dat je nu beter tegen het gif kan want sommige mensen die geprikt worden hebben helemaal geen last van het gif
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je in september deze vraag nog een keer kan neerzetten...

*****

Niet alle muggen prikken

Een mug, hoe irritant hij ook is, heeft zijn functie en niet iedere mug is een zoemend, prikkend monstertje. De meeste muggen prikken zelfs helemaal niet.

Verspreid over alle delen van de aarde komen er circa 3.000 verschillende muggensoorten voor. In Nederland leven ruim 20 verschillende muggenfamilies. De bekendste families zijn de langpootmuggen (Tipulidae), de steekmuggen (Culicidae) en de niet stekende dansmuggen.
Muggen behoren tot de tweevleugeligen (Diptera).
Niet alle soorten muggen zuigen bloed op en mannetjes kunnen dit al sowieso niet. Veel muggen leven van nectar en stuifmeel. Sommige vrouwtjesmuggen steken wel. Zij gebruiken de eiwitten die in bloed zitten voor de ontwikkeling van hun eitjes.

De muggenbult ontstaat nadat een mug een beetje bloed uit je lichaam heeft gezogen. Hierbij wordt speeksel uitgescheiden, dat een antistollingsfactor bevat. Dit is een eiwit, dat bij mensen leidt tot een afweerreactie in de vorm van een muggenbult.
Niet iedereen wordt gestoken. Dit hangt onder andere af van het feit of de mug je lekker vindt ruiken of niet. Muggen komen namelijk op verschillende dingen af, waaronder lichaamsgeur. Ook worden ze aangetrokken door warmte, licht, zweet, melkzuur en koolstofdioxide (CO2

http://www.peuteren.nl/zwanger/ongedierte_muggen_muggenbulten.php