Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welk land is studeren aan de universiteit het goedkoopst?

In welk land is studeren aan de universiteit het goedkoopst met een goede kwaliteit en veel keuzes qua studie?


Wel in een westersland graag.. dus niet ergens in Ivoorkust of in Burkina Faso.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat ligt aan de studie: in veel landen kun je een prestatiebeurs krijgen. Dit kan ook in Nederland. Al met al is Duitsland mijns inziens het goedkoopste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roemenië... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkoopst denk ik niet...maar merkelijk goedkoper dan de buurlanden : België

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgens die link zouden Scandinavische landen nog goedkoper zijn : Zweden ,Denemarken ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karmandu. Daar zijn de universiteiten gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zweden en noorwegen, daar is studeren voor iedereen gratis. Er hoeft niet te worden betaald voor de studie, en eveneens voor de boeken niet. Wel voor de huisvesting (maar dat is logisch) en kwaliteit staat daar zeer hoog in het vaandel, iedereen moet kunnen leren en de kans hebben zich te ontplooien. Scandinavië is daarom ook het meest kindvriendelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet alleen de kostprijs van de school rekent, maar ook de levenstandaard, kun je ook Spanje overwegen. Zelf boeit deze vraag mij uitermate, omdat ik binnen een tiental jaren graag nog een aantal universitaire titels zou willen behalen, maar in België en Nederland bepaalde titels echt afgesloten worden door 'vrije beroepers'. Ik bedoel concreet: Dokter-medicus (die alleen mag officieel oordelen over medische zaken), apotheker (die alleen mag officieel oordelen over geneesmiddelen en hun werking - dat probleem is echter opgelost, een goede vriendin van mij is een van de intellegentst apothekers uit België), psycholoog (die alleen mag officieel oordelen over de persoonlijkheidstoestand van mensen). In Spanje kun je dat als werkstudent, en krijg je na elke opleiding almaar meer vrijstellingen. Hier moet je elke opleiding opnieuw doen en weren ze werkstudenten, ook al zijn het niet van de domste, omdat ze het beroep willen voorbehouden aan full time mensen die dan ook mooi volgen wat de beroepsgroepering hen voorschrijft.

Als het is om gemakkelijker diploma's te bekomen, neem je beter een Engelstalig of Franstalig land, anders zit je nog met het serieuze probleem qua taalbarrière. In Oostblok-landen tenslotte ligt het niveau veel lager en mag je als Engelstalige student op veel begrip rekenen omdat ze blij zijn met het prestige dat je hen op die manier verschaft.

Succes! Ga voor je droom voluit!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding