waarom scheurt een krant in een rechte lijn in 1 richting en rafelig in een andere richting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Papier scheurt het makkelijkst in de richting waarin de vezels lopen. Je krijgt dan ook de netste scheurkant. Vergelijk het zagen van hout met de nerf mee of dwars op de nerf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien ligt dat aan de richting van de papiervezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de papierrichting. De vezels van het papier liggen als het ware naar een richting als je in die richting scheurt gaat ie mooi doormidden, de andere richting pakt ie de minste weerstand langs begin en eindes van vezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was ook leuk geweest als je gezegd had: eindes des vezels....;)