Multiculturele samenlevingspatronen Londen en New York in beeld brengen... Hoe pak ik dit aan?

Ik moet voor een werkstuk de multiculturele samenlevingspatronen van New York en Londen in beeld brengen... Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Is er iemand die mij (misschien voor iets langer dan 1 antwoord) wil/kan helpen?
Alle andere antwoorden zijn trouwens ook welkom... en als je er heel veel vanaf weet kun je me natuurlijk ook alvast een beetje op weg helpen :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Er bestaat redelijk wat materiaal rond de 'gemeenschappen' afzonderlijk. er zijn in deze twee steden heel veel grote gemeenschappen. De meesten zijn geografisch wel op te sporen.
Maar van een echte 'multiculturele samenleving ' is lang geen sprake.Pogingen tot... hebben teleurstellende resultaten , net als bij ons trouwens. Er zijn kleinschalige projecten , er is een gelijkheidsbeginsel ,er is een beperkte uitwisseling tussen goederen , etenswaren ,horeca , markten er is beperkte muzikale , culturele , onderwijs samenwerking ... etnisch en op religieus vlak leeft iedereen op zijn eilandje(de een gemeenschap wat meer dan de andere) Vergelijk die met de 'andere' culturen bij ons in de grote steden (joden in Antwerpen , Congolezen in Brussel) , maar dan extra uitvergroot. In New York zijn er de Zwarte getto's ,de Jodenwijk ,Chinatown ,Het latino kwartier ....met een vijandig karakter naar buitenstaanders.In Londen : de Pakistani ,Indiërs,Afro Caraïbers ....
Het beste is denk ik gemeenschap per gemeenschap te bekijken en U te laten helpen met kaarten waarop de spreiding zichtbaar is. Verder zou ik me richten op literatuur en plaatselijke initiatieven door en zichtbaar gemaakt door het Sociaal beleid van de stad.
Er bestaan redelijk wat plaatselijke initiatieven tot integratie , misschien daar uw licht opsteken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanuit sociaal-geografisch oogpunt zou ik zeggen: begin met onderzoeken of je kaartjes van de steden kunt maken waarop je per wijk aangeeft wat de grootste groepen van nationaliteiten zijn. Ga daarna kijken welke groepen vaak in combinatie voorkomen en onderzoek of daar vanuit de historie een reden voor is of een verband in is te herkennen. Wanneer kwamen die migranten? Waarom? Hoe hebben ze zich aangepast? Waar verdienen ze de kost mee? Hoe zijn de banden met hun lokale buren? Zijn er problemen? Zijn er kansen?
Dan heb je al materiaal zat om een werkstuk (of 10) mee te vullen volgens mij.