Australië is ook geen continent. Oceanië is een continent waar niet alleen Australië bij hoort, maar bijvoorbeeld ook Nieuw-Zeeland. Rusland is ook geen continent op zich maar behoort voor een deel bij Azië en voor een deel bij Europa.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een continent is een zeer grote landmassa die niet of vrijwel niet met andere landmassa's verbonden is.

Hierbij wordt alleen gelet op land en water, niet op de waterdiepte, onderzeese bergruggen of het continentaal plat.

Kortom, Rusland is verbonden met andere landen maar Australië daaraan tegen niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rusland is een onderdeel van het Euraziatische continent.
Australië daarentegen ligt als continent geheel vrij: het wordt aan alle kanten door zee omgeven.

“Een continent is een zeer grote landmassa die niet of vrijwel niet met andere landmassa's verbonden is. Hierbij wordt alleen gelet op land en water, niet op de waterdiepte, onderzeese bergruggen of het continentaal plat. Op aarde bevinden zich, gerangschikt van groot naar klein, de volgende continenten: Eurazië (bestaande uit de werelddelen Azië en Europa), Afrika, Amerika (Noord-Amerika, Zuid-Amerika), Antarctica en Australië.”
8 jaar geleden
Wat wel of niet een continent is wordt bepaald door conventies ofwel afspraken die worden gehanteerd. Deze kunnen verschillen per locatie, in een bepaald vakgebied of waar mensen er maar afspraken over maken.
In de engelse wiki wordt er dieper op ingegaan.