Niet alleen vroeger, maar ook nu zijn er mensen
die in geesten geloven.

Het antwoord is dus: ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mensen hebben altijd in geesten gegeloofd tot op de dag van van daag, en dat zal ook altijd wel zo blijven. Iedergeval voor een boel mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn nog geen bewijzen gevonden dat de oermens in geesten geloofde, maar redelijk ver terug valt er toch het e.e.a. te vinden over de geschiedenis van het spritisme.

Er bestaan zelfs meldingen van bijvoorbeeld klopgeesten gemaakt, uit de tijd van het jaar 530 na Chr. Maar een melding is natuurlijk geen bewijs, maar het geloof was er wel.

Hier vind je documentatie over de eerste aanwijzingen dat men in zeer vroegere dagen al geloofde in de "geest" of "ziel".

http://www.evp-experiments.nl/pages/spiritisme.htm

http://www.scholieren.com/werkstukken/10816
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aboriginuls uit het verre Australië , leven daar al 50.000 jaar en zijn overtuigd van de geestenwereld van hun voorvaderen, geesten waar volgens hun zeggen,ze ook contact mee hebben.