Wat is de exacte werking van het principe van een handvat op een samsonite koffer? (eerst indrukken voordat het handvat omhoog veert)

Samsonite koffers (en ook andere merken) hebben een handvat bovenop die je kunt uitschuiven met een soort telescoop systeem.

Dit mechanisme vind ik heel interessant, en ik zou graag willen weten hoe het exact werkt van binnen (liefst met film of fotomateriaal).

Ik weet namelijk zelf ook wel dat er binnenin een dingetje zit dat ergens achter klemt, en wanneer je het handvat indrukt, dit dingetje losschiet van deze klem en het handvat met een veer omhoog wordt gedrukt.

Alleen ik zoek het iets dieper dan dat... Alvast bedankt voor alle hulp!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoelt U dit :

Groet:Zoekertje