Waar is er een rechtenstudie van ca 2 jaar op afstand te volgen mogelijk voor iemand met een Drs. titel?

Ik heb een sociale richting Milieukunde + Sociale Geografie afgerond en wil doorstromen naar studie op afstand waar ik in relatief korte tijd een rechten/Mr. titel kan halen. Waar kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

bij het gros van de universiteiten kan je die mr titel binnen 2 jaar halen. je zal alleen niet je rechtenstudie halen in 2 jaar (tenzij je de bachelor die normaal 3 jaar en de master normaal 1 jaar in totaal 2 jaar afrond - is overigens best mogelijk maar niet aan te raden).
HOE?
wat je doet is dan een premaster (aka schakeljaar) waarin je de klaar wordt gestoomd voor die specifieke master. dus ga je voor de master Staatsrecht, dan zul je in je premaster veel staatsrechtgerelateerde vakken hebben (en dus minder privaatrecht).
WAAR?
Dit kan o.a. op de Uva. ik zou zelf kijken waar je dit het liefst zou willen doen om vervolgens na te gaan of het daar kan.
BELANGRIJK
wil je een toga beroep gaan uitvoeren (i.e. advocaat/OffvJ/rechter) dan zul je de volledige bachelor moeten afronden (dit vereist de wet - het pakket dat wordt samengesteld in de premaster is dan onvoldoende). Dit is het overwegen waard. Ik heb zelf rechtenstudie in 3 jaar gedaan ipv 4 jaar vanwege die reden.
ZIE
hieronder een link naar de uni's van NL.