Rijke landen zijn landen die in absolute zin een heleboel geld hebben of per hoofd der bevolking een heleboel geld hebben.
Ze doen aan besparingen om nog rijker te worden of om hun schulden te verminderen zodat ze minder rente hoeven te betalen. Dat laatste vindt n.l. niemand leuk.

Afhankelijk van de definiëring volgen hier een paar voorbeelden.
De lijst van rijkste landen ter wereld in 2010 wordt dit jaar aangevoerd door Luxemburg. Dit kleine staatje wist net als in 2009 het grootste inkomen per hoofd te realiseren.
Met deze definitie komt NL op de tiende plaatst.

Als je het absoluut bekijkt is het de USA. Deze bezitten 11,668 miljard dollar.
NL staat dan op 16e plaats met 577,26 miljard dollar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee wat rijke landen zijn. Althans ik weet dat ik er in leef maar waar is de grens tussen arm en rijk, dat weet ik ook niet. Besparen doet men om de staatschuld niet te hoog te laten oplopen. Ook hier zijn geen vaste grenzen, wat Amerika kan maken als staatsschuld is voor andere landen mogelijk een faillisement. Kwestie dus van vraag en aanbod denk ik.