Op welke dag stel ik de maan in op mijn klok?

Op de pendule wordt de maanstand aangegeven. Het nauwkeurigste is om een dag te kiezen uit een cijferreeks die loopt van 1 t/m 29,5 (synodische maand).
Welke dag is het nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ha ha ondertussen is het al weer een dag verder denk ik

Zie de eerste link daar kun je zien wat de actuele maanstand is (nu is het blijkbaar 4.9)

En zie link 2 die is van iemand die met hetzelfde tobde (wanneer instellen) en daar zijn nogal wat antwoorden op
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, met name de eerste link gaf precies wat ik zocht. Dank!