Oman of Jemen een van de 2 was super rijk. (heb ik gehoord)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rijkste landen ter wereld liggen voor een groot deel in Europa. Toch zijn er ook andere landen die meedoen.
Voor een deel verwerven zij hun inkomsten via olie. Dit artikel geeft een overzicht van de rijkste landen ter wereld, op basis van inkomsten per hoofd van de bevolking, en hoe zij hun geld verdienen.

Luxemburg staat bovenaan.
http://financieel.infonu.nl/geld/18690-rijkste-landen-ter-wereld.html

Er zijn verschillende manieren om vast te stellen hoe 'rijk' een land is.
Het Bruto Nationaal Product (BNP, GDP in het Engels) is daar een van.
Dan kom je uit op Qatar of Luxemburg. Qatar is goed op weg om dit jaar het land te worden met het grootste bruto binnenlands product per inwoner ter wereld, dankzij een economische groei van 20 procent.

Dat blijkt uit berekeningen van het Internationaal Monetair Fonds (IMF).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoeld het meeste inkomen per inwoner is dat Luxemburg.
Als je bedoeld rijkste land is dat de VS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af hoe je "het rijkste land" wilt definieren.

De lijst van rijkste landen ter wereld in 2010 wordt dit jaar aangevoerd door Luxemburg. Dit kleine staatje wist net als in 2009 het grootste inkomen per hoofd te realiseren.
Met deze definitie komt NL op de tiende plaatst.

Als je het absoluut bekijkt is het de USA. Deze bezitten 11,668 miljard dollar.
NK staat dan op 16e plaats met 577,26 miljard dollar.

Toegevoegd na 40 minuten:
NK is natuurlijk NL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment is China bezig overal ter wereld veel bedrijven en staatsleningen op te kopen.
In de USA drukt men gewoon dollars bij, wat de waarde van de dollar verder doet dalen.
Als je de staatsschulden meeneemt ziet het er voor veel Europese landen en china alsmede andere grote landen in het verre Oosten goed uit. Ook zijn er puissant rijke oliestaatjes.
Het is dus best moeilijk aan te geven welk land het rijkst is, omdat je dan ook de schulden, buitenlandse investeringen en andere factoren mee moet wegen.
je kunt dus niet aangeven welk land het rijkst is zonder de meetmethode te beschrijven.
Er zijn veel methoden............!