Waarom zeggen ze dat je via de zee naar de kern vn de aarde kan ... maar als dat zo is waarom koelt de kern dan niet af ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

via een vulkaan kan het vast ook wel, maaruh succes daarmee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die koelt wel af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is al zo achterlijk lang bezig waarom is het nog niet koud dan ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja op de schaal van een pornofilmpje is de geologische tijd achterlijk lang...
Omdat het dan nog wel een stukje boren is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kortste weg naar de kern van de aarde is via de polen; door het roteren van de aarde worden de polen naar elkaar toe getrokken. Het diepste stuk oceaan is bij de marianen trog, maar zelf daar ben je verder van de kern dan bij de aardpolen (heb ik me laten vertellen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kern van de aarde koelt in ieder geval niet af doordat er zeewater 'naar binnen lekt'. Er zit een heleboel stolsel tussen aardkorst en kern. Natuurlijk ontsnapt er warmte uit de kern, maar er wordt ook warmte toegevoerd, door bijvoorbeeld verval van radioactieve deeltjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De buitenste korst van onze aardkloot is pakweg 40 km dik, dan volgen er nog een aantal korsten. De trog is ruim 10 km dik dus tot de kern doordringen is nog stukie verder. De diameter van de aarde is pakweg 12.500 km dus boor effe 6.500 km naar benee en je zit aardig in de kern.