Gister was de maan er nog helemaal, en nu is hij nergens te bekennen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duh, gisteren was het toch maandag!
weer even 6 dagen wachten dus...

Het beste antwoord

De maan komt in deze tijd van het jaar elke dag ongeveer een half uur later op dan de dag ervoor. Maar in juni bijvoorbeeld kan hij wel anderhalf uur later opkomen.
Via onderstaande link kun je van elke dag in het jaar zien wanneer de zon en en maan opkomen en ondergaan. Ook kun je daar zien hoeveel % van de maan zichtbaar is, met andere woorden: of het
- volle maan,
- laatste kwartier (halve maan met ronding naar links),
- nieuwe maan (geen zichtbare maan) of
- eerste kwartier (halve maan met ronding naar rechts)
is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Bedankt,vind ik ook interessant!+

Andere antwoorden (5)

misschien verscholen achter een paar wolken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals de zon moet de maan eerst opkomen, maar dat gebeurt niet op dezelfde "regelmatige"wijze als de zon.
Ga maar lekker slapen en wees gerust.
Hij komt heus wel tevoorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, die zit achter de wolken. Er is nu een driekwarts maan.
13 jaar geleden
De maan komt vandaag pas om ongeveer 23.24 u. op en je kunt er nog tot een uur of zeven van genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie de maan nu wel half dus morge zie je em weer wel