De gemiddelde mens in een goede gezondheid poept zo’n dikke 900 gram per dag.

Dus dan zou je kunnen uitrekenen hoeveel iemand ongeveer poept per maand/jaar etc!

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik snap de minnetjes wel, maar ik heb geen antwoord gegeven hoeveel het in KG is en jaar, omdat ik dyscalcullie heb. (Dyslexie maar dan met cijfers). Ik ben bang dat ik dan het onjuiste antwoord geef. Dan heb ik liever dat ik geen antwoord erop geef, zodat de persoon het zelf kan uitrekenen. Dan dat het verkeerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemde min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem niet gegeven, maar ik denk dat het is omdat ze het antwoord niet in kg/jaar geeft, want dat is de vraag. Dat had ze wel even kunnen uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het, maar bekijk alsjeblieft mijn bewerkte antwoord even. Daarin staat wáárom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De minnetjes zijn onterecht... iedereen kan toch 900 gram vermenigvuldigen met 365 dagen. Dan heb je een jaar. 328500 gram, zijnde 328,5 kg per jaar. Nog even die uitkomst met de leeftijd van de gemiddelde mens vermenigvuldigen (mannen gemiddeld 75, vrouwen 80 in Nederland), 77,5 gemiddeld dus . Kom ik op 77,5 (jaar) x 328,5 kg per jaar= 25458,75 . Een dikke 25 ton dus volgens Samchi.
Een mens die ongeever 75 jaar oud wordt, produceert waarschijnlijk tussen de 5000 en 8000 kilo poep in zijn leven. Het is niet te overzien hoeveel poep er wereldwijd geproduceert wordt. Er wordt zoveel poep geproduceerd, dat er te veel kak op moedertje aarde is. Toch kunnen mensen nog wel wat zinvols doen met al die bolussen. Ze hebben ontdekt dat bacteriën die in de poep leven, onder bepaalde omstandigheden heel veel mini windjes gaan laten. En al die scheetjes samen vormen een enorme hoeveelheid biogas wat gebruikt wordt als brandstof voor energiebedrijven
fremar