Ik wil een aluminium buisje met een diameter van 40 mm zeer klein rond buigen, maar ze vervormd heel hard...

...ik heb ze al eens gevuld met zand maar dit helpt niet voldoende .Is er nog een andere methode om dit te doen, ik heb een goede buigmachine terhande. welk materiaal kan ik nog in de buis gieten om een mooi resultaat te verkrijgen????

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien past de stofzuigerslang erin?? Ik weet niet, zeg ook zomaar iets!

Als je het aluminium verwarmt gaat het een stuk beter. Dan krijg je geen vervormingen.

Ik weet niet of je over een grote vriezer beschikt, maar beide kanten afsluiten en vullen met water. Dit laten bevriezen en dan buigen. Het ijs zal genoeg tegendruk geven. Na het buigen ontdooien en goed drogen! Succes

Probeer het eens door de buis te vullen met zeepwater, dat breekt n.l. niet bij het buigen, wat gewoon schoon water wel doet in bevroren toestand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100