wat zijn goeie survival technieken in het regenwoud en/of de woestijn?

stel er zit een "Bin laden" in je vliegtuig, hij verjaagd de piloot uit de cockpit en neemt die het roer over. deze "Bin laden"heeft alleen niet goed opgelet bij de vlieg cursussen en zodra die de besturing overneemt stort het vliegtuig neer.
niemand heeft het overleeft behalve jij, je ziet dat je midden in het regenwoud en/of de woestijn staat.
en dan?

Toegevoegd na 15 minuten:
ps, je hebt alleen je kleding nog, voor de rest is alles kapot (geen aansteker/water of iets dergelijks)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Antwoorden (6)

Regenwoud:

- Maak vuur voor 's nachts om de beesten op afstand te houden.

- Breng de nacht door op een open plek.

- Wanneer je in het drijfzand gezakt bent, beweeg niet, doe zware spullen af. Ga op je rug liggen en schop jezelf langzaam naar de kant toe.

- Volg een rivier. Aan een rivier wonen meestal mensen of wordt aan landbouw gedaan. Daar zijn dus mensen!

- Wanneer er plots een krokodil uit de rivier springt en achter je aankomt. Ga dan zigzaggend rennen, krokodillen kunnen erg slecht in bochten rennen en je zal hem dus snel kwijt zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Woestijn:

- Doe geen kleding uit, je verbrand heel snel.

- Doe overdag niks. Daar is het te warm voor. In de nacht koelt het enorm af.

- Let op dierensporen. Die sporen lijden vaak naar een waterbron.

- Als je geen of weinig water tot je beschikking hebt, moet je zeker niet gaan eten.

- Je kan alle woestijngrassen eten. Planten met een melkachtig sap of gekleurd sap zijn giftig!

Oja, wanneer je zonder al te veel wonden de vliegtuigramp wil overleven, ga dan achter in het vliegtuig zitten. Daar heb je de meeste overlevingskans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kun je het beste in de buurt van het vliegtuig/ wrak blijven. Kans dat je dan gevonden wordt is het grootst. Vliegtuig biedt verder het wrak bescherming.

Probeer gebruik te maken van het voedsel en het water dat nog aan boord is van het vliegtuig.

Verder moet je er voor zorgen dat je regenwater op kan vangen. Maak verder een constructie waarmee je ochtenddauw op kan vangen. Dit is met name handig in de woestijn, omdat je daar verder niet zoveel neerslag hebt.

In regenwoud zul je voldoende dieren hebben. die je kan vangen als voedsel. tevens zijn er planten, die je kan eten, al moet je wel goed weten, wat je in je mond steekt. er zitten genoeg giftige planten tussen.

In woestijn is het voedselaanbod lager. Daar zul je dieren moeten proberen te vangen.
13 jaar geleden
Moet je maar eens kijken op discovery elke werkdag om
12.05 uur ultimate survival met Bear grills .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan je hier iets mee.

http://www.survivalschool.nl/team.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van het wrak kan je vast wel een scherpstuk ijzer krijgen:dan heb je dus een mes.
en een beetje luguber maar als je echt wilt overleven kan je met je geimproviseerde mes stukken mensen vlees afsnijden en in het regenwoud kan je dan een aardig tijdje door brengen tot je gevonden bent.
In de woestijn zal je uiteindelijk toch water moeten zoeken maar daar staan al genoeg antwoorden over;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten en drinken zijn in geruime mate aanwezig in vliegtuigen. Dus blijf bij het wrak;

Maak een duidelijk signaal op de grond zodat duidelijk is dat er een overlevende is:

- Maak een vuur wat een grote rookokolom afgeeft
- Gebruik signaal vuurpijlen indien aanwezig
- Controleer of de cockpit nog werkende communicatie apparatuur heeft & roep hiermee op