Je zegt erbij anno 2011 maar 2011 is pas 2.5 maand bezig. Dat is dus moeilijk te zeggen. Daar komt bij dat er de laatste jaren niet zo bar veel is uitgevonden.

Je kan wel de uitvinders over de 20e eeuw pakken. Hier vind je een lijst daarvan

http://www.time.com/time/specials/packages/completelist/0,29569,2029497,00.html

Natuurlijk zijn er nog een aantal sites waar je deze info vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten genoeg mensen op dit platform, die de vragen vaak niet goed lezen. Hierdoor krijg je een riedel aan antwoorden waar de vragensteller niets aan heeft. Je kunt deze richtlijnen nog even nalezen op http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen. Ik heb overigens ook niemand bekritiseerd, enkel gewezen op de vraag. Ik zie ook niet in, hoe dit bijdraagt aan een "niet leuk" platform.

Andere antwoorden (3)

Momenteel zitten we echt in een tijdperk van technologische ontwikkelingen en alles wat daar bijhoort. Nu is dit natuurlijk een subjectieve redenering, maar ik zou zeggen personen als Mark Zuckerberg (oprichter Facebook), maar ook personen die nieuwe technologie ontwikkelingen op medisch gebied, waardoor bijvoorbeeld kanker en HIV beter te bestrijden zijn.

Toegevoegd na 34 seconden:
*ontwikkelingen = ontwikkelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een antwoord op de vraag Jeffhangsaro. En mark Zuckerberg is jaren geleden al begonnen met oprichting Facebook, die is niet van 2010 of 11.
Echt superuitvindingen worden er niet meer gedaan, vind ik. Het is allemaal verbteringen van technieken.
3D TV bijvoorbeeld. Zulke dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt ook gevraagd naar uitvinders, niet uitvindingen...
Sinds de Industriële Revolutie, die eind 18e eeuw begon, en in de 19e eeuw verder over Europa verspreidde, zijn er talloze belangrijke uitvindingen gedaan.

Eigenlijk is het niet eens zo lang geleden dat de elektriciteit werd uitgevonden en voor iedereen beschikbaar kwam.
Dat is allemaal ontzettend hard gegaan.
Uitvindingen zoals de telefoon, de radio, de microscoop en de telegraaf droegen bij aan veranderingen in de maatschappij.

De hele grote uitvindingen en ontdekkingen van deze tijd zullen zich voornamelijk afspelen op het gebied van wetenschappelijk onderzoek, medische wereld etc.
Vaak zijn dt groepen van ontdekkers.
Een voorbeeld is Robert Edwards, de bedenker en ontwikkelaar van in-vitrofertilisatie, beter bekend als IVF. Hij kreeg als enige de Nobelprijs voor Geneeskunde 2010.

Kijk hier voor de andere nobelprijswinnaars, daar zie je dan de namen van mensen die grote ontdekkingen hebben gedaan.
http://www.kennislink.nl/publicaties/nobelprijzen-2010