Wat zijn goede boeken die het principe van dynamo's uitleggen? magnetische inductie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Over magnetisme kan u al veel opsteken in de eerste link.
Dit geeft al een goed inzicht van hoe dit werkt met een aantal formules erbij.
De 2e link is meer praktisch gericht maar geeft ook een goed beeld weer hoe magnetisme werkt.
Over de dynamo zelf zal u met bovenstaande links al iets opgestoken hebben maar de 3e link maakt dit nog eens duidelijker.

In de boekhandel zijn daar ook legio boeken over te verkrijgen maar kan geen specifieke titel opkleven.