De werking van een airconditioning is gebaseerd op een eenvoudig maar doeltreffend natuurkundig verschijnsel, namelijk het verdampen van vloeistof kost energie (warmte). In het kort komt het er op neer dat een airconditioning (warme) lucht aanzuigt en die door een ruimte leidt waar vloeistof wordt verdampt. De warmte uit de lucht wordt tijdens het verdampen meegenomen en vervolgens komt er weer koele lucht de airconditioner uit. Bovendien kan er tijdens het proces vocht aan de lucht onttrokken worden, zodat de airconditioning de lucht niet alleen koelt maar ook droogt. Om te voorkomen dat continue nieuwe vloeistof moet worden aangevoerd om te verdampen, is een airconditioning een gesloten systeem. Na het verdampen wordt de koelstof opgevangen en door een compressor naar een "condensor" geleid. In de condensor wordt de koelstof omgezet van gas naar vloeistof, waarna de cyclus opnieuw kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

op deze pagina wordt het mooi uitgelegd, het is allen teveel om in een antwoord te zetten.
http://www.coolaction.nl/hoe-werkt-een-airco/

Toegevoegd na 11 seconden:
allen = alleen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan iemand me uitleggen waar die minnetjes toch steeds vandaan komen ?
Laat ff een berichtje achter als je mint, ik bijt heus niet...
Zooo jammer he