Kan je beter nadenken als je met je benen omhoog zit?

Ik zit soms met mijn benen omhoog met m'n voeten op mijn bureau, komt er een collega langs die zegt dan "zo...even uitrusten?!" Mijn antwoord is dan "nee, zo stroomt er meer bloed naar mijn hersenen waardoor ik beter kan nadenken!"

Nou vraag ik me de laatste tijd af of dat eigenlijk echt zo zou kunnen zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je met je benen omhoog zit stroomt er in elk geval niet meer bloed naar je hersenen. Misschien dat je door de relaxte houding eerder tot een briljant idee komt maar ik zou mij geen illusies maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zo was, dan zou je beter op je hoofd kunnen gaan staan of op je bureau gaan liggen met je bovenlijf naar beneden hangend.
Je bloed stroomt wel door, of je voeten gewoon op de grond staan of op je bureau liggen, dat maakt niets uit.
Het kan wel een beetje lomp overkomen op je collega's natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , dat is niet zo . De aderen die bloed naar je voeten voeren zijn veel dunner ,en hebben het al moeilijk genoeg om het bloed weer richting hart te krijgen . Als je je aan je voeten ophangt , krijg je lichte hoofdpijn , maar je gaat niet beter denken. Het geheim van beter denken is : HET MAKEN VAN DE JUISTE AFWEGINGEN .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist door het uitrusten met je benen omhoog, lijkt het of je beter kunt nadenken, is natuurlijk niet echt waar, want de toevoer van zuurstof/bloed naar de hersenen maakt het niet beter voor het denkvermogen.