Er zijn heel veel verschillende types/soorten bazooka's. De nieuwste zijn de javelin type
http://www.youtube.com/watch?v=KqUb23XCTCY

Deze ging niet zo lekker.
http://www.youtube.com/watch?v=ONuhSumK3xo

Punt is dat je oudere types niet vanuit huizen/gebouwen kan schieten vanwege de stuw kracht aan de achter kant van de buis. Dat is ook de redenen dat ze via stappen werk. Vaak word de raket er uit geschoten voordat de raket motor aan gaat.

Natuurlijk kan je doodgaan als je een bazooka afschiet maar dat kan je ook als je een vuurpijl afsteekt.
Maar dit gerei is om vijanden te doden en het zo niet echt efficiënt als eigen mensen ervan zouden sterven want dan kun je ze beter aan de vijand geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, dan zou het best wel een dom wapen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat hoe dan ook een keer dood, dus dat klopt wel.
Maar het gaat er hier om dat een steekvlam aan de achterkant uit de lanceerbuis komt, en zodra het projectiel de buis verlaten heeft komt er nog steeds een steekvlam uit die in je gezicht kan komen als je daarvoor niet beschermd bent.
itsme
13 jaar geleden
Nee, dat is absolute onzin, hoeveel mensen denk je dat er dan nog met zo'n ding zouden willen schieten?
Wel is het verstandig om zo'n ding af te vuren in de open lucht, zou je in een kleine ruimte vanuit het raam schieten zou door de terugslag de luchtverplaatsing zo groot kunnen zijn dat het niet echt gezond is voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, als je het goed gehanteerd kan je er niet aan doodgaan. Lees eerst de handleiding !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ga je dan dood! Misschien pas na je pensioen, maar als ze terugschieten waarschijnlijk al eerder...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ghehe +
Een bazooka is een zg terugstootloze vuurmond die je niet alleen af kunt schieten. De helper laadt het apparaat geeft een klap op de schouder van de schutter, ten teken,dat het apparaat geladen is en gaat dan als de sodemieter opzij,omdat er een fikse vuurstraat uit de achterkant komt.
Het is wel eens voorgekomen dat de helper niet opzij stapte met als gevolg deerlijke verbrandingen, die de dood tengevolge hadden De schutter zelf zal niets overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse maten en soorten, dus ook gemaakt voor 1 persoon. Een TLV van het formaat 102, die op voertuigen zijn gemonteerd die worden door 2 personen bediend. In de jaren 60 zijn de kleine wegwerp TLV ontworpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben van lichting 55-5 en spreek over die tijd. Verdere ontwikkelingen heb ik niet bijgehouden,ook al omdat ik de pest aan wapens heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Moolkeesje, inderdaad toen hadden ze nog antieke wapens. Geintje hoor. Ik ben van 64-1. Ik heb nog meegeholpen(nadruk op testen van het wapen) met de ontwikkelingen aan een weggooi tlvtje. Ben de naam vergeten. Was de bedoeling dat ieder militair 2 van die dingen meekreeg naar het slagveld. Na afschieten van het raketje kon de omhulsel wegggegooid worden. Aan de ontwikkeling vann infrarood als middel in het leger heb ik ook meegeholpen.(testen dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet van die periode, dat je de bazooka en een, ik dacht wat kleinere uitvoering, de Piat had. Over die wegwerp versie heb ik ook wel eens gehoord.
Nee, da's niet de bedoeling van dat wapen. De tegenstander waarop gericht wordt moet zich trouwens wèl zorgen maken in dit kader.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja als je er dicht bij staat maar anders niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf waar je staat. De grote wapens kunnen een steekvlam geven van wel 4 a 5 meter, dus begrijp je wel wat er gebeurd als je er pal achter staat.