Hoeveel tijd zit er tussen de overgang van het eerste gebied/land naar 2011 en het laatste?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij zelfs 26 uur, te beginnen bij UTC+14 op de Line-eilanden (daar is het even laat als op Hawaii, maar een dag later) tot en met UTC-12 (op Howland).

23 uur reken op eenuur voor iedere tijdzone, dan wordt het in de laatste zone 23 uur later 2011. Of zit ik er echt naast en raak ik in de war van de tijdzzones

Door de tijdzones wordt Nieuwjaar overal op een ander tijdstip gevierd. Kiritimati, een eilandengroep binnen Kiribati, begint als eerste het nieuwe jaar. Om precies te zijn op 31 december om 10u UTC. Samoa gaat als laatste het nieuwe jaar in, op 1 januari 11u UTC. Toegevoegd na 6 minuten: 25 uur tijdsverschil zit er dus tussen!

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oud_en_nieuw

25 uur maar liefst! Toegevoegd na 42 seconden: #1 Fri 10:00 Kiribati Kiritimati -...- #39 Sat 11:00 American Samoa, U.S.A. and Niue Alofi, Pago Pago, Midway

Ik weet het niet hoor, ik zie 23 uur en zelfs 26 uur. Volgens mij draait de aarde in 24 uur rond zijn as. In die periode komt de de 'datumlijn' langs 24 tijdzones. Gewoon 24 uur dus.

24 uur! Want hoelang duurt een stad? 24 uur! Toegevoegd na 32 seconden: met stad bedoel ik dag haha!

Bronnen:
wikipedia

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100