Hoeveel tijd zit er tussen de overgang van het eerste gebied/land naar 2011 en het laatste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Kimath
13 jaar geleden
leuke vraag :)

Het beste antwoord

Volgens mij zelfs 26 uur, te beginnen bij UTC+14 op de Line-eilanden (daar is het even laat als op Hawaii, maar een dag later) tot en met UTC-12 (op Howland).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

23 uur
reken op eenuur voor iedere tijdzone, dan wordt het in de laatste zone 23 uur later 2011.
Of zit ik er echt naast en raak ik in de war van de tijdzzones
13 jaar geleden
Door de tijdzones wordt Nieuwjaar overal op een ander tijdstip gevierd. Kiritimati, een eilandengroep binnen Kiribati, begint als eerste het nieuwe jaar. Om precies te zijn op 31 december om 10u UTC. Samoa gaat als laatste het nieuwe jaar in, op 1 januari 11u UTC.

Toegevoegd na 6 minuten:
25 uur tijdsverschil zit er dus tussen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25 uur maar liefst!

Toegevoegd na 42 seconden:
#1 Fri 10:00 Kiribati Kiritimati
-...-
#39 Sat 11:00 American Samoa, U.S.A. and Niue Alofi, Pago Pago, Midway
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet hoor, ik zie 23 uur en zelfs 26 uur. Volgens mij draait de aarde in 24 uur rond zijn as.
In die periode komt de de 'datumlijn' langs 24 tijdzones.
Gewoon 24 uur dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
24 uur! Want hoelang duurt een stad? 24 uur!

Toegevoegd na 32 seconden:
met stad bedoel ik dag haha!
Bronnen: