is de toekomst voorspellen een vorm van tijdreizen?

stel ik zie op buienradar een regenbui aankomen en haal daarom mijn natte was naar binnen.
heb ik de toekomst dan aangepast? en kan je dit tijdreizen noemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je maakt op elk moment de toekomst. Omdat je vanochtend de laatste boterham hebt gegeten heb je ervoor gezorgd dat je vanmiddag in de winkel bent om nieuw brood te halen.

Je stopt met roken zodat je later niet ziek wordt.
Je sport omdat het goed is voor later.
Je werkt, zodat je aan het eind van de maand salaris krijgt, waar je weer later wat mee kunt doen.
Bijna alles wat je doet, doe je voor later.

De toekomst is nog niet gebeurd, je veranderd de toekomst dus ook niet, je maakt de toekomst. En dat doe je door informatie die je hebt zo te gebruiken door de toekomst voor jou zo fijn mogelijk te maken.

En kun je dit tijdreizen noemen? Als je dat graag wil kan dat natuurlijk. Je bent constant aan het tijdreizen. Gister was je namelijk in een andere tijd dan nu ;)

Maar of je vooruit in de tijd gegaan bent? Nee, je hebt een schatting gezien, van wat mensen met de informatie van nu kunnen gokken over de toekomst. Je hebt geen informatie uit de toekomst gebruikt, je hebt alleen een gok op basis van huidige gegevens gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, anticiperen is niet het aanpassen van de toekomst. Als je afstand houdt tijdens het autorijden omdat je anders een te grote kans op een ongeluk hebt, betekent dat niet dat je de toekomst aan het veranderen bent.

De toekomst is nog niet vastgelegd, dus die kun je niet veranderen.
itsme
13 jaar geleden
Het is niet echt tijdreizen.
Maar je hebt inderdaad de toekomst veranderd want als je niet wist dat die bui kwam dan had je je was laten hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dan heb jij mijn toekomst veranderd door een antwoord te geven. Daarzonder had ik niet gereageerd.
Ik verander regelmatig de toekomst door goed uit te kijken voor het oversteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad zo kun je het zien
dus heb ik jou toekomst een klein beetje bepaald haha
Toekomst is te voorspellen doormiddelvan verschillende eigenschappen bij elkaar te pakken.
bijvoorbeeld het weer word voorspelt met behulp van meetapparatuur.
Je reist dan niet door de tijd. Maar je maakt dan een weersverwachting. En die klopt niet altijd.
Er is maar een mogelijkheid voor de mens om door de tijd te reizen.
En dat is slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is het meer een kwestie van het heden aanpassen,je zorgt ervoor dat je was niet nat word door het van de lijn te halen, je kan de toekomst niet veranderen, want de toekomst is zoals je het heden beleeft, tijdreizen is onmogelijk, want materie kun je niet omzetten in tijd, tijd is een gegeven, en je lichaam vaste stof

Toegevoegd na 32 seconden:
nu ik het zelf teruglees lijkt het pittige stof