Kan een moslim (toeristisch/wetenschappelijk) een kerk bezoeken?

Volgens mijn huis-moslima is het eigenlijk niet toegestaan dat zij een kerk binnengaat, ook niet toeristisch of bv kunsthistorische studie.
Is dit gebaseerd op op Koran, Fiq of Hadith of meer een cultureel bepaalde opvatting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

De islamitische geleerden zijn het niet helemaal eens over hoe erg het is om als moslim een kerk te betreden.
Een katholieke kerk bevat afbeeldingen en beelden van Jezus (moslims kennen Jezus als Isa en hij is ook een profeet voor hun) en die zijn sowieso 'haram', dus verboden/slecht. Maar dat maakt de ruimte waar ze in hangen niet per se verboden.
Als je de kerk ingaat als moslim om te laten zien hoe tolerant en meegaand je bent, dan is het verboden.
Als je de kerk ingaat als moslim en je krijgt hierdoor een positief beeld van de christenen en hun geloof, dan is het verboden.
Het beste is om een kerk in te gaan om christenen te overtuigen van je eigen geloof (de islam) en een beginnetje te maken met hun bekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat kan zeker ,wij waren dit jaar in italie en hebben ook verschillende kerken bezocht maar daar liepen ook gewoon moslims in rond.Tenminste ze hadden een hoofddoek op. Ze waren er wel puur om te bezichtigen en ze maakte zelfs foto s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk maar uit dalijk blaast er 1 zichzelf op je weet maar nooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat zou zomaar kunnen maar er zijn ook goede moslims hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang ik in de buurt ben doet ze dat echt niet hoor.
zondag
13 jaar geleden
Waren dat geen fanatieke Christenen Werk? In die zuidelijke landen doen Christenvrouwen ook een hoofddoek om als ze een kerk bezoeken.
Wij hebben in ons dorp, met onze moslimclienten gewoon de kerk bezocht. Niets erover gehoord dat dat verboden zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals iedereen ook zijn eigen interpretatie van de bijbel heeft is dat ook het geval met de koran; wat voor de een is toegestaan is voor de ander heiligschennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zat moslims die religieuze niet-islamitische gebouwen bezoeken, ik ben afgelopen week nog met een aantal moslims op stap geweest en naar enkele kerken geweest. Maar er zullen ongetwijfeld moslims zijn die dit not done vinden. Aangezien ik geen moslim ben kan ik geen uitspraken doen over de Koran. Maar ik denk dat als je hier echt mee zit, je het beste met de imam dit kan bespreken. Die kan je vertellen wat je wel en niet kan doen.