wat zijn lucide dromen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

Het beste antwoord

dat zijn (simpelweg) dromen waarin je weet dat je aan het dromen bent! :)
je kunt ook oefenen om hier goed in te worden, maar dat is wel heel moeilijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dromen waarin je beseft dat je aan het dromen bent, en zodoende je droom kan sturen in de richting die jij wil.
13 jaar geleden
Een droom waarvan je weet dat je het droomt. Je kunt dit krijgen door bijvoorbeeld ieder uur van de dag je te realizeren: "Kan dit, is dit mogelijk?" En als je dan slaapt, realizeer je je dat je droomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dromen die jij als dromer kunt sturen. Zoals de anderen al zeggen: je bent je bewust dat je droom en je kunt iets veranderen aan je droom. Ik hoorde onlangs een heel uur over dit gegeven op Radio1 in de nacht. Het sprak me zeer aan omdat ik ook lucide kan dromen. Ik zal even zoeken of ik een link kan vinden naar dat programma.

Toegevoegd na 5 minuten:
kijk eens op:
http://www.lucidedromen.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lucide-dromen is:
weten tijdens het dromen dat men droomt
je kan tijdens de droom ingrijpen en dingen veranderen
de bewustzijnstoestand in je droom is helder
Waarom we lucide dromen en hoe je het kan herkennen kan je hieronder allemaal lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja bij lucide dromen weet je dat je droomt en kan je invloed hebben op je droom.