statisch haar. hoe komt het en hoe kom je er vanaf?

heb nu het kouder wordt veel last van statisch haar. hoe kan dat ik ben de enige in ons gezin die het veel heeft.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik heb ook altijd "stroom"bij liftdeuren en auto's.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je haar wordt statisch door het droge en koude weer, zeker als je last hebt van droog haar komt het vaak voor. Hier wat tips die wellicht helpen: - gebruik crèmespoeling - gebruik geen plastic of metalen kam - spuit vóór het kammen wat haarlak op je kam/borstel. Toegevoegd na 29 minuten: Wat betreft het aanraken van ijzer: ik heb er last van als ik rubber zolen onder m'n schoenen heb, dat geleidt goed. Probeer eens of je er ook last van hebt bij schoenen met leren zolen. Toegevoegd na 54 minuten: Oeps, foutje: doordat rubber NIET geleidt, blijft de statische elektriciteit in de lijf, vandaar die schokjes!

Bronnen:
Eigen ervaring

Scheer jezelf kaal.

Ik wrijf altijd met m'n sweater over m'n haar. Bij mij gaat het dan over. Wat raamklaza zij is eigenlijk best slecht advies....

Tip 1: Gebruik geen plastieken kam of borstel Gebruik liever een borstel met haartjes. Dit is al de eerste stap om statisch haar te voorkomen. Statisch haar ontstaat vaak door een verkeerde verzorging. Tip 2: Verzorg je haar goed Gebruik een vochtinbrengende shampoo en conditioner. Statisch haar komt in de eerste instantie door een te lage luchtvochtigheid. Je haar is dus eigenlijk te droog en hierdoor krijg je Statisch haar. Gebruik dus vooral in de winter een extra verzorgende shampoo en een goede crèmespoeling. Tip 3:Droogtrommeldoekjes Er zijn doekjes die je in de droger doet om te zorgen dat je was lekker ruikt en antistatisch wordt. Deze doekjes kunnen er ook voor zorgen dat je haar antistatisch wordt! Wrijf een doekje over je hoofd van haarwortel tot uiteindes. Tip 4: Stylingproducten tegen statisch haar statisch haar kan je ook voorkomen door wax te gebruiken. Er zijn ook haarserums verkrijgbaar zoals vloeibare zijde voor in het haar. Dit werkt erg goed tegen statisch haar. Booster van Andrelon heeft ook een goede naam in de strijd tegen statisch haar.

Bronnen:
http://www.firanet.nl/kapsels-haarmode/sta...

Gebruik een beetje haarserum. Er is nu ook serum in sprayvorm van gliss kur. Nu in de aanbieding bij etos.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100