Waarom zijn wasmachines bijna altijd wit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag + Ik erger me hier in ieder geval aan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook, altijd wit is zo vreselijk saai

Het beste antwoord

De reden waarom er weinig uiterlijke verschillen zijn bij wasmachines is omdat ze vaak ergens staan waar niemand ze toch ziet. In een berghok, de badkamer of in een bijkeuken. Tegenwoordig is er wel de zwarte wasmachine, maar die is vooral geschikt als pronkstuk. En veel mensen hebben het apparaat alleen maar als functioneel middel om kleding, beddengoed en andere textiel mee te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat is niet zo.

Toegevoegd na 14 seconden:
je hebt ook heel veel zwarten

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nieuws.deschouwwitgoed.nl/images/wasdroog_wassen_black-edition.jpg

Toegevoegd na 4 minuten:
allemaal zwarte

http://www.twenga.nl/dir-Huishoudelijk,Wasmachines-Drogers,Wasmachine-07773
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kan je ook vragen waarom zijn banken BIJNA altijd zwart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook niet alle wasmachines.
ik heb een grijze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten geen vlekken op.
hij is van mn vader
Dat past het beste tussen de andere meubels binnen het huis.
Iedereen heeft een andere stijl en daar past wit altijd het beste bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
witgoed word t ook genoemd...omdat het helder overkomt...staat netjes...
vroeger waren koelkasten ook altijd wit, maar omdat er steeds meer kleuren werden gebruikt in keukens is ook de vraag naar gekleurde koelkasten gekomen..en staat ook vrolijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn er al in andere kleuren.
Maar jaren hebben ze ons voorgehouden met reclame,s dat alles stralend wit moet zijn.
En ik vindt de kleur er wel bij passen.
Stel dat hij zwart is ,dat zou toch ook niet staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wasmachines staan niet vaak in zeer zichtbare posities. Ze worden een beetje weg gedrukt in een hoekje. Wit is een eutrale kleur, en een 'statement'of een 'pronkstuk'maak je toch niet van je wasmachine. Dan is wit vaak het makkelijkste voor de fabrikant. Daarnaast ziet het er schoon uit, en past het bij de witte wand cultuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wit past heel mooie in zitten badkamers of in een bijkeuken.

Daarom zijn de meeste wit.

Tevens staan ze niet vaak in het zicht en is het geen mode-ding. Daarom blijven ze wit want dat is nog eens goedkoper dan ze te kleuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smaak van de massa.

De massa koopt "kleurloos" "smaakloos"

Kleur is beschikbaar maar de markt hiervoor is beperkt.

Daarom staat er in advertenties van een zwarte of rode wasmachine ook vaak dat het voor "individualisten" is.

Kijk waar de massa in rondrijdt, opeltjes en grijze jappen etc. Dat is wat de massa wil en dan krijgt de massa dat ook. Nu wil de massa ook meedoen aan dat "individualistengedoe" en zie je opeens opeltjes met rare onpraktische deuren (opelrijders hebben zichzelf al wijsgemaakt dat het wel praktisch is, zie wat marketing doet met simple minds) zoals een Rolls Royce dat ook heeft.

De wasmachines blijven over het algemeen wit maar er komen chromen randjes aan, blauwe lcd schermpjes, biepjes etc.

De massa heeft pimpen ontdekt en denkt dat ze ook individuen zijn.

Nu zijn de echte individualisten alweer een stapje verder en dat ontdekt de markt ook wel weer. Waarschijnlijk met hele dure witte wasmachines zonder opsmuk en alleen een aan- en uit-knopje op een onmogelijke plek.