Wat kan ik leren uit de dingen die ik in de natuur zie, en hoe kan ik het toepassen?

Wetenschapers en uitvinders halen veel kennis uit de natuur maar wat zijn nou huis tuin en keuken dingetjes die je persoonlijk hebt opgedaan waar we wat aan hebben en thuis kunnen toepassen om bepaalde problemen op te lossen waar je dagelijks tegenaanloopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klein beetje krijt bij de rode kool. --> veel minder zuur en je hoeft er geen kilo's suikers bij te doen, waardoor je tanden niet wegrotten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoeld krijt, als in schoolborden krijt?
Amadea
12 jaar geleden
"je persoonlijk hebt opgedaan" is weer vragen naar meningen van anderen...
-> Zijn er dingen uit de natuur die *ik* kan gebruiken om huis-, tuin- en keukenprobleempjes op te lossen?
Niet jij en wij, maar ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een ontzettend leuke vraag!
Cryofiel
12 jaar geleden
Even voor de zekerheid - Ik zie dat je vorige vraag weg is. Ik had dan wel in een reactie uitgelegd waarom die vraag door velen als tendentieus wordt ervaren - maar ik heb de vraag niet gemeld. Als de vraag door de moderatoren is verwijderd, is dat dus niet gedaan naar aanleiding van een melding van mij (al geef ik toe dat ik er wel aan heb zitten denken - maar ik koos voor het geven van een reactie in plaats van voor het melden van de vraag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt RiaNino ben benieuwd naar jou ervaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Cryofiel. De vraag is inderdaad door de moderator verwijderd en het was nog niet in me opgekomen dat iemand dat gemeld zou hebben des te meer word het zeer op prijs gesteld als je eerst een reactie geeft van hoe en waarom. maar gezien de regels denk ik dat mijn vraag terecht is verwijdert en kon hem daarom op een iets andere wijzen en zo als de vraag eigenlijk bedoeld was stellen. bedankt en ben nog steeds benieuwd naar je reactie op de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Amadea 'ik" bent nooit te oud om te leren bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijt als in calciumcarbonaat, volgens mij is dat ook schoolkrijt. Carbonaat is namelijk base, Wat dus reageert met zuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk om over na te denken.... maar eerst even zeggen dat ik je vraag een aanwinst vind voor Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt Jorryt misschien kun je het ook nog als antwoord geven verdien je er een punt mee en is weer een mooi voorbeeld van wat ik met mijn vraag bedoel voor anderen die niet alle reacties lezen.

Het beste antwoord

Goed kijken hoe een moederdier (b.v. een hond) haar jongen aanzet tot gewenst gedrag. Een duwtje hier, een porretje daar, de rust zelve. Nooit op het horloge kijkend wanneer het voedertijd is, maar puur op moederlijk instinct. Eten als eten nodig is, troost en warmte als dat nodig is, altijd een warm lijf om lekker tegenaan te gaan liggen als dat nodig is.
En als het kleine grut het te bont maakt: een stevige kneep in de nek en bij kop en kont de goede kant op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord is inderdaad leuk en voor ouders ook erg leerzaam zeker in deze tijd waarin iedereen het maar druk heeft met van alles, waar door soms de dingen die er echt toe doen worden vergeten! nogmaals bedankt

Andere antwoorden (1)

Je kunt wat leren uit de cyclus van de jaargetijden.

Ieder jaargetijde heeft zijn eigen charme.
Soms lijken de dingen niet zo vlot te gaan (winter), maar ieder jaar zie je alles wat dood lijkt toch weer tot leven komen.
De bladeren vallen van de bomen en de hele boel wordt kaal en minder mooi.
Alles trekt zich in zichzelf terug.
Maar dat heeft zijn nut.
Die "rustperiode" is nodig om daarna weer tot volle bloei te kunnen komen en zelfs nog sterker dan voorheen.