Wat kan ik leren uit de dingen die ik in de natuur zie, en hoe kan ik het toepassen?

Wetenschapers en uitvinders halen veel kennis uit de natuur maar wat zijn nou huis tuin en keuken dingetjes die je persoonlijk hebt opgedaan waar we wat aan hebben en thuis kunnen toepassen om bepaalde problemen op te lossen waar je dagelijks tegenaanloopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goed kijken hoe een moederdier (b.v. een hond) haar jongen aanzet tot gewenst gedrag. Een duwtje hier, een porretje daar, de rust zelve. Nooit op het horloge kijkend wanneer het voedertijd is, maar puur op moederlijk instinct. Eten als eten nodig is, troost en warmte als dat nodig is, altijd een warm lijf om lekker tegenaan te gaan liggen als dat nodig is. En als het kleine grut het te bont maakt: een stevige kneep in de nek en bij kop en kont de goede kant op.

Je kunt wat leren uit de cyclus van de jaargetijden. Ieder jaargetijde heeft zijn eigen charme. Soms lijken de dingen niet zo vlot te gaan (winter), maar ieder jaar zie je alles wat dood lijkt toch weer tot leven komen. De bladeren vallen van de bomen en de hele boel wordt kaal en minder mooi. Alles trekt zich in zichzelf terug. Maar dat heeft zijn nut. Die "rustperiode" is nodig om daarna weer tot volle bloei te kunnen komen en zelfs nog sterker dan voorheen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100