ik zag laatst op national geographic dat men over een aantal jaren iets gaan uitvinden om mee terug in de tijd te kunnen, zou dat mogelijk zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dan zouden we die mensen nu wel al tegen kunnen komen, nietwaar?

Terug in de tijd is onmogelijk, dat garandeer ik je

Als je miljarden lichtjaren van de aarde verwijderd zou zijn, en je zou naar de aarde kunnen kijken, dan zou je inderdaad een paar honderd/duizend jaar terug kunnen kijken. Dus je kan niet echt terug reizen in de tijd, maar je zou de aarde wel kunnen zien hoe het een paar honderd/duizend jaar geleden was.

Als je terug in de tijd kan, betekent dat er dus meerdere tijdstromen zouden zijn. Dus dan zouden zr uit de toekomst ook naar twee weken geleden kunnen gaan, wat op dit moment is. Daarom gaat het niet op als je zegt: dan zouden we ze nu moeten tegenkomen. De kans datnze in deze 'tijdstroom' terechtkomen, is eenmaal heel klein.

Het is niet mogelijk. Stel, het is wel mogelijk, wat ik absoluut niet geloof. Dan zou onze toekomt ook al vast staan. Dat zou dan ook inhouden dat wij daarheen zouden kunnen. Maar je kan toch een beetje naar het verleden kijken als je naar de sterren kijkt. Tegen de tijd dat wij ze zien, zijn ze allang gedoofd. Het duurt alleen wat langer voor het licht ons bereikt heeft. Uiteraard is het wel eeen beetje onzinnig om dit als verleden aan te halen, maar het is wel soort van waar. En zoals iemand anders al zei. Als er mensen vanuit de toekomst naar ons toe zou kunnen komen, dan waren we wel iemand tegen gekomen. Maar de toekomst staat niet vast en er zijn ook geen andere tijdstromen. Of andere dimensies. Ik denk dat we eerder leven op een andere planeet zouden vinden, dan dat terug reizen in de tijd mogelijk zou zijn. Zucht... Het idee dat de toekomst vast staat is ook niet echt leuk en ook niet mogelijk in mijn ogen.

Stel dat ik over 50 jaar heb ontdekt hoe ik moet tijdreizen. dan zou ik terug naar deze tijd kunnen, en hier mensen laten betalen om mee naar de toekomst te gaan, (want ik moet ook terugkunnen) Dus als tijdreizen uitgevonden wordt, zou het nu al mogelijk zijn. Kom maar op met de tegenargumenten ;)

Dat zou nog eens leuk zijn! Maar nee, dat kan helaas niet. Ook later niet. De enige manier om terug in de tijd te gaan is vliegen naar het westen, dus richting Amerika. Daar is het een paar uur vroeger!:)

tijdreizen is onmogelijk. Ten eerste moet je sneller als het licht je zelf verplaatsen. Wat volgens de huidige technologie nog niet mogenlijk is. Ten tweede heeft einstein uitgevonden dat hoe zwaarder het object is hoe trager het zich verplaatst en dat tijd uiteindelijk een massa bezit. Natuurlijk zijn er geleerde die proberen toch in de tijd te reizen. zelf denken ze dat dit alleen mogenlijk is als je in de toekomst wilt reizen. Ik ga ervan uit dat je met tijdreizen bedoeld voor een aantal maanden, jaren of eeuwen. Want volgens de eerste modellen doen wij eigenlijk ook aan tijdreizen (wel is waar in milliseconde) voorbeeld: Als er iemand in een rijdende trein naar voren loopt dan gaat hij vooruit in de tijd. Als deze persoon achter uit loopt dan gaat hij terug in de tijd. als ik me nog goed kan herinneren heeft einstein zijn Algemene relativiteitstheorie hierop gebaseerd. Je kan een en ander terug lezen op onderstaande links.

Wat je niet moet vergeten is dat 'tijd' door de mens BEDACHT is om het leven te kunnen relativeren en makkelijker te maken. Waarom duurt een dag 24 uur? En waarom zitten er 60 minuten in een uur? Juist, omdat wij dat zo hebben bedacht. Wat mensen hierboven zeggen klopt ook, maar hou er rekening mee dat tijd van nature niet bestaat.

Tijdreizen is volgens geleerde Stephen Hawking best mogelijk. Er zijn echter veel praktische zaken die het op dít moment onmogelijk maken. De grondslag van de mogelijkheid van tijdreizen werd al gelegd door Einstein. Die opperde (100 jaar geleden!) het idee dat tijd als een rivier stroomt, en van plek naar plek de ene keer sneller stroomt en de andere keer langzamer. Hij had het perfect bij het juiste eind, en het bewijs is vlak boven ons hoof, techniek waar jij en ik dagelijks gebruik van maken: GPS. Iedere dag lopen de klokken in de GPS satellieten een derde van een miljardste seconde vóór! Dat komt omdat de tijd in de ruimte sneller loopt op aarde, wat weer komt doordat de massa van aarde lichtjes aan de tijd 'trekt'. En hoe zwaarder (hoe meer massa), hoe meer het trekt. Men heeft een correctie voor het systeem moeten inbouwen omdat anders dat kleine verschil het systeem zou doen ontregelen. Moet je voorstellen hoe een zwart gat zoals het centrum van ons melkwegstelsel zou trekken aan de tijd... en als je daarvan gebruikt zou kunnen maken (hypothetisch natuurlijk... nog!). Deze ontstellende realiteit heeft in ieder geval de deur geopend naar de mogelijkheden van tijdreizen naar de toekomst! Zeg nooit nooit. Dat is namelijk niet wetenschappelijk.

Bronnen:
http://www.dailymail.co.uk/home/moslive/ar...
http://www.scientias.nl/hawking-tijdreizen...

het zal een theorie zijn geweest, en theoretisch gezien is er veel meer mogelijk dan dat er in werkelijkheid mogelijk is. als ze weten dat ze het over een paar jaar gaan uitvinden kijken ze eigenlijk in de toekomst en voorspellen ze deze. daar bestaat ook weer een theorie voor. als ze over tien jaar terug in de toekomst kunnen, dan zouden we nu mensen moeten zien die over 10 jaar leven? als ze naar de toekomst reizen en bv iedereen in een andere minuut zou leven (kinderziekte van het instellen van de tijdreismachine:) van een bepaalde dag, hoeveel dimensies moeten er dan wel niet mogelijk zijn? en dan heb ik het alleen nog maar over 1 dag......! als je dan iemand wil zoeken ben je nog wel even bezig...

Wat gebeurt is, is gebeurt. Kan je niet naar terug gaan.

Heb ik vandaag toevallig gelezen op nu.nl http://www.nu.nl/wetenschap/2470396/deeltjesversneller-lhc-mogelijk-tijdmachine--.html

Ik denk dat dat zeker mogelijk is als je hoort dat ze nu in Zwitserland zwarte gaten aan het maken zijn. Ga maar na , beland je daar in dan zit je in een andere dimensie en tijd . Ze zullen alleen maar meer onderzoek daar naar gaan doen.

Dat is niet mogenlijk. Virtueel kan de tijd vertraagd worden zoals al aangegeven is, indien je sneller dan het licht gaat kan je visueel het e.e.a. terug zien van de tijd. Alleen fysiek is dat niet mogenlijk, je zal ook nooit op dat punt aanwezig zijn. Zoals Einstein het al eens bevestigde met ruimte tijden, dat er een verschil in zal optreden is ook niet helemaal waar, licht heeft uiteindelijk niks te maken met de werkelijke tijd, licht en tijd is een visueel aspect. Veel mensen die denken dat het wel kan, associëren de tijd als een dimensie wat d.m.v. compressie kunnen betreden, dan komt de grootste vraag is de tijd wel een dimensie het is door mensen ooit bedacht.... Zoals een zwart gat die ook het licht naar zich toe trekt, wilt zeggen dat het tijd dan ook stil zet/ versnelt? Puntje bij paaltje tot heden niet mogenlijk, zal ook niet mogenlijk worden. Zelfde als je met de vliegtuig naar V.S. gaat hier is het 15:00 dan is het in new york 09:00 uur. visueel zal er een tijdverschil optreden, fysiek niet wat de klok tik gewoon door. Dit is een kijk van mezelf op de vraag.

Als dit zo was dan hadden we nu al tijdreizigers bezoeken gehad. En dan had de wereld er heel anders uitgezien, dus nee! is niet mogelijk

Volgens mij kun je niet veranderen wat al is geweest. Dan zou over 100 jaar iemand terug kunnen gaan en de uitvinding van het tijdreizen vernietigen. Dan heb je toch een paradox. Die persoon kon terug OMDAT hij kon tijdreizen en heeft vervolgens de mogelijk om in de tijd te reizen in ZIJN tijd vernietigd Wat hooguit kan is het scheppen van parallelle universums. Dus als je het dan hier slecht hebt ga je een paar jaar terug, wint de paarderennen en vervolgens leef je dan in een parallelle wereld als een god in Frankrijk. Maar je "ik" in deze wereld blijft gewoon in zijn miezerige bestaan achter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100