ik zag laatst op national geographic dat men over een aantal jaren iets gaan uitvinden om mee terug in de tijd te kunnen, zou dat mogelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (17)

Dan zouden we die mensen nu wel al tegen kunnen komen, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schitterend antwoord ! Begin daar maar eens over te filosoferen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig houden zij zich schuil, uit angst voor het in de war gooien van zijn eigen voortbestaan: de grootvaderparadox (wiki daar maar 's naar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ik maar verklappen. Ik kom zelf uit 2124... Duhuh!!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nja als de mode tegen die tijd net die soepjurken uit die tijd zijn dan valt dat natuurlijk niet op :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahah, OMG !!!
nu we toch open kaart spelen...
ik ben een beetje verkeerd terecht gekomen in de tijd.
zoek alleen nog een cremetje om de rimpels glad te trekken zodat het niet zo opvalt... kan die reïncarnatie die ik in petto had dus ook wel op mijn buik schrijven, dat is dan wel weer een beetje jammer hoor.... "Beam me up, Scotty" ...ik heb het ineens helemaal gehad en ga weer ff een stukje verderop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zeggen neem een viltstift, schrijf het op je buik... Als je je rimpels maar niet zo glad trekt als jerney kaagman...
beam mij ff mijn bed in... trustuh allemaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!!!
ach, als Jerney het netjes vraagt heb ik nog wel wat vel over voor d'r, maar dan moet ze wel even glimlachen (gni gni gni)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord... Het is idd het grote probleem met natuurkunde theorieën die tijdreizen niet uitsluiten. Als het mogelijk is waarom worden we dan niet overspoeld door tijdreizigers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euca!!! gedraag je !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shit!!!! ik ben ontdekt.....
sorry forall, maar ik probeer het echt hoor!!! geloof me! (mega schuldige blik)
het lukt alleen niet altijd even goed..... :O/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hm... vind het jammer voor kerney jaagman, maar moet jij je vel daarvoor afstaan? :P
flyingcrow
13 jaar geleden
grinnik!!:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet ál mijn vel natuurlijk, maar heb nog wel een lappie over hoor, t mens staat zo strak! misschien krijgt ze wat meer mimiek? wil best weten weten hoe dat er bij haar uit zal zien :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar wou je dat lappie doen dan? voor haar oog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze met die dunne strakke vellen uiteindelijk ontpopt in een lopend drumstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drumney Kaagman word het dan. Zie je wat zo'n velletje kan doen? t word ineens heel ander persoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naw eerder Drumney Sla(a)gman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu nog wat verzinnen op de uitvoering van de bek(ken)
tja... als we toch een drumstel aan het samenstellen zijn.....!!! :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euhm, bij een drumstel hoort toch toch ook een bas....?
Bas, heb jij nog opties op mrs Kaag/slagman?
Terug in de tijd is onmogelijk, dat garandeer ik je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron? uitleg? iets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stephen Hawking is het daar niet meer eens, en ik moet zeggen, die heeft toch wel iets meer overtuigingskracht dan jij, Freek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon niet mogelijk, dat kan gewoon niet.
En Stephen Hawking is ook niet meer de jongste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem zou vragen om mee te gaan op de eerste reis zou hij ja zeggen. Sterker, dat heeft hij al meermaals geopperd. Gezien zijn conditie een bewonderenswaardig en brilliant man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet jij veel hoeveel eeuwen die man al leeft? wie weet heeft ie er heel wat tijdreizen opzitten, dus om nu op zijn uiterlijk af te gaan is ook niet zo heel netjes hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schat dat Stephen Hawking een groter, kundiger en briljanter geleerde is dan ene Freek94 hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwart op wit in drievoud graag....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik wil bron zien waarin hij dat beweerd dat het kan? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bron worden gegeven in de volgeden antwoorden op de gestelde vraag. Zie ook pagina [2] met deze link:
http://www.nu.nl/wetenschap/2470396/deeltjesversneller-lhc-mogelijk-tijdmachine—.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je gelezen wat er staat? ''Volgens de theorie van de wetenschappers is het voor mensen niet mogelijk om te tijdreizen met een deeltjesversneller''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat niet is, kan nog komen he ;). Het is echt niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen, laten jullie het me even weten als we echt terug de tijd in kunnen?
dan zet ik de tijd ff war uren terug en duik weer lekker mijn mandje in.
(ik bén me toch moeiiiiiiiiiiii!!!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat niet is kan nog komen. En zeg nou zelf, geloof jij dat mensen kunnen vliegen (een vliegtuig, yeah right!) en dat er een poppetje in een kastjes kan? (tele-visie?)
Of dat er onzichtbare beestjes bestaan die ons ziek kunnen maken? zo heeft god het toch niet bedoeld. ;) Niets is onmogelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar heb je idd een punt suussuus!!!
maarrrr..... ik heb in een vliegtuigen gezeten dus weet dat het kan, i
k heb hier zo'n platte poppenkast aan de muur dus weet dat het kan.
ik heb kleine bacterie beestjes op kweek gezet dus ik weet dat het kan (die kunnen ineens zichtbaar worden trouwens echt hele kolonies) maar terug in de tijd reizen.... dat gaat er nog even niet in. ik zie weleens hippe vogels hoor die hun tijd ver vooruit zijn, maar als ik vraag naar hun geboorte jaar zijn ze tot nu toe nog altijd gewoon op hun plekkie in deze tijdszone.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar jongens, dat is gewoon elektrciteit en een uitvinding, daarin verander je de tijd niet. De tijd kan je niet besturen, het is écht onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer freek94..... ik mag zo graag fantaseren hierover.... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag je vooral blijven doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zijn de grote uitvinders ook begonnen, met fantaseren.
En ziedaar. Dankzij hun allemaal mooie uitvindingen waar we nu gretig gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat geeft me hoop!!!
wie weet krijg ik bij vlaag van verstandsverbijstering ooit een goede ingeving :)
Als je miljarden lichtjaren van de aarde verwijderd zou zijn, en je zou naar de aarde kunnen kijken, dan zou je inderdaad een paar honderd/duizend jaar terug kunnen kijken. Dus je kan niet echt terug reizen in de tijd, maar je zou de aarde wel kunnen zien hoe het een paar honderd/duizend jaar geleden was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je terug in de tijd kan, betekent dat er dus meerdere tijdstromen zouden zijn. Dus dan zouden zr uit de toekomst ook naar twee weken geleden kunnen gaan, wat op dit moment is. Daarom gaat het niet op als je zegt: dan zouden we ze nu moeten tegenkomen. De kans datnze in deze 'tijdstroom' terechtkomen, is eenmaal heel klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
?????
Het is niet mogelijk.

Stel, het is wel mogelijk, wat ik absoluut niet geloof. Dan zou onze toekomt ook al vast staan. Dat zou dan ook inhouden dat wij daarheen zouden kunnen.

Maar je kan toch een beetje naar het verleden kijken als je naar de sterren kijkt. Tegen de tijd dat wij ze zien, zijn ze allang gedoofd. Het duurt alleen wat langer voor het licht ons bereikt heeft. Uiteraard is het wel eeen beetje onzinnig om dit als verleden aan te halen, maar het is wel soort van waar.

En zoals iemand anders al zei. Als er mensen vanuit de toekomst naar ons toe zou kunnen komen, dan waren we wel iemand tegen gekomen.

Maar de toekomst staat niet vast en er zijn ook geen andere tijdstromen. Of andere dimensies.

Ik denk dat we eerder leven op een andere planeet zouden vinden, dan dat terug reizen in de tijd mogelijk zou zijn.

Zucht... Het idee dat de toekomst vast staat is ook niet echt leuk en ook niet mogelijk in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Er is natuurlijk wel een verschil tussen terug in de tijd en vooruit in de tijd. Dingen zien die al gebeurd zijn, is in theorie mogelijk. Dingen zien die nog moeten gebeuren, kan niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@IJzertje. Dankjewel. Dat is exact wat ik bedoelde. Maar ik wist nog niet zo goed hoe ik dat moest formuleren.
Serieus bedankt.
Jij snapt um. :)
Stel dat ik over 50 jaar heb ontdekt hoe ik moet tijdreizen. dan zou ik terug naar deze tijd kunnen, en hier mensen laten betalen om mee naar de toekomst te gaan, (want ik moet ook terugkunnen) Dus als tijdreizen uitgevonden wordt, zou het nu al mogelijk zijn.

Kom maar op met de tegenargumenten ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wenselpense.... bij het geven van een plus dien je op het duimpje omhoog te gaan staan en de linker knop van de muis even in te drukken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar wenselpensel in bij niveau 2 dus dat kan niet, eucalypje. maar wel een plus van mij !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, mijn mobiel deed een beetje raar. het moest natuurlijk zijn:
maar wenselpensel is niet bij niveau 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb er al een +je bij gezet, die van wenselpensel komt wel? in de ......toekomst? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je wel dat het kan xD?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar als ie terug naar het verleden kon stonden er vast veel meer NU. vind dit dus geen wetenschappelijk bewijs waarmee je kan zeggen dat het idd mogelijk is om terug in de tijd te reizen, sorry :OP
Dat zou nog eens leuk zijn! Maar nee, dat kan helaas niet. Ook later niet.
De enige manier om terug in de tijd te gaan is vliegen naar het westen, dus richting Amerika. Daar is het een paar uur vroeger!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het waarom luid:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ik wat nuchter, realistisch en pragmatisch ben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niks, ik dacht ik prikkel je even, misschien heb je nog een inzicht die ik nog niet kende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind jouw zienswijze hieronder al zo prachtig! Daar Kan ik niet overheen. :)
Je krijgt zo een + van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, dat vind ik zo tof dat ik je daar ook een punt voor geef. Het aloude "voor wat hoort wat" principe. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardig!! dank:)
tijdreizen is onmogelijk.
Ten eerste moet je sneller als het licht je zelf verplaatsen.
Wat volgens de huidige technologie nog niet mogenlijk is.
Ten tweede heeft einstein uitgevonden dat hoe zwaarder het object is hoe trager het zich verplaatst en dat tijd uiteindelijk een massa bezit.

Natuurlijk zijn er geleerde die proberen toch in de tijd te reizen. zelf denken ze dat dit alleen mogenlijk is als je in de toekomst wilt reizen.

Ik ga ervan uit dat je met tijdreizen bedoeld voor een aantal maanden, jaren of eeuwen.
Want volgens de eerste modellen doen wij eigenlijk ook aan tijdreizen (wel is waar in milliseconde)

voorbeeld:
Als er iemand in een rijdende trein naar voren
loopt dan gaat hij vooruit in de tijd.
Als deze persoon achter uit loopt dan gaat hij terug in de tijd.
als ik me nog goed kan herinneren heeft einstein zijn Algemene relativiteitstheorie hierop gebaseerd.

Je kan een en ander terug lezen op onderstaande links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je niet moet vergeten is dat 'tijd' door de mens BEDACHT is om het leven te kunnen relativeren en makkelijker te maken.
Waarom duurt een dag 24 uur? En waarom zitten er 60 minuten in een uur? Juist, omdat wij dat zo hebben bedacht.
Wat mensen hierboven zeggen klopt ook, maar hou er rekening mee dat tijd van nature niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdreizen is volgens geleerde Stephen Hawking best mogelijk.
Er zijn echter veel praktische zaken die het op dít moment onmogelijk maken.

De grondslag van de mogelijkheid van tijdreizen werd al gelegd door Einstein. Die opperde (100 jaar geleden!) het idee dat tijd als een rivier stroomt, en van plek naar plek de ene keer sneller stroomt en de andere keer langzamer. Hij had het perfect bij het juiste eind, en het bewijs is vlak boven ons hoof, techniek waar jij en ik dagelijks gebruik van maken: GPS.

Iedere dag lopen de klokken in de GPS satellieten een derde van een miljardste seconde vóór! Dat komt omdat de tijd in de ruimte sneller loopt op aarde, wat weer komt doordat de massa van aarde lichtjes aan de tijd 'trekt'. En hoe zwaarder (hoe meer massa), hoe meer het trekt. Men heeft een correctie voor het systeem moeten inbouwen omdat anders dat kleine verschil het systeem zou doen ontregelen.

Moet je voorstellen hoe een zwart gat zoals het centrum van ons melkwegstelsel zou trekken aan de tijd... en als je daarvan gebruikt zou kunnen maken (hypothetisch natuurlijk... nog!).

Deze ontstellende realiteit heeft in ieder geval de deur geopend naar de mogelijkheden van tijdreizen naar de toekomst!

Zeg nooit nooit. Dat is namelijk niet wetenschappelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord hier waar logica in zit, simpelweg "het is niet mogelijk" zeggen is wel een heel makkelijk antwoord.
De techniek is de laatste 100 jaar zo ontzettend snel gegaan dat je niets meer kan uitsluiten, ook tijdreizen niet.
Dat wij geen tijdreizigers tegenkomen zegt natuurlijk helemaal niets, als iemand uit 2164 om een of andere vreemde reden besluit om naar 2011 te reizen kan dat makkelijk onopvallend gebeuren. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks boy 'n gal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed bas! + overigens, er is een prof (ik ben even zijn naam kwijt) die experimenteert met het verzenden van boodschappen (en in theorie later ook objecten en mensen) door de tijd. zijn stelling is dat als je een tijdmachine maakt die werkt, dat je dan op zijn vroegst kunt terugreizen naar het moment waarop de tijdmachine werkend is gemaakt. dus verder terug zou volgens hem dan niet mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moeten maar snel aan de gang gaan om daar een paar van te maken, zodat we vanaf nu wat meer kunnen aanblunderen en steeds een herkansing hebben om het goed te doen. Of de lottocijfertjes 'correct' invullen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je erin geinteresseerd bent, op youtube staat de hele documentaire van discovery channel. vergeet het corny acteren en je hebt weer het 1 en ander om over na te denken. er wordt vrij duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden (en onmogelijkheden) zijn van tijdreizen. dit is de link naar deel 1 van de documentaire:
http://www.youtube.com/watch?v=uiyRcX3Sstc enjoy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net gezien, ja, deel 1 dan, ga de volgende later kijken!
Super interessant. Wat een inspiratie van Ron Mallet!! Om zijn vader ooit te kunnen redden die op 32 jarige leeftijd een hardaanval kreeg wilde hij al op jonge leeftijd (10) een tijdmachine bouwen en uiteindelijk werd bij professor in de natuurkunde met als specialiteit: tijdreizen. En hij is daar héél ver mee. Smullen dit soort dingen, reuze bedankt voor het doorgeven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdreizen is idd niet onmogelijk met de natuurkunde die we kennen. Het probleem blijft echter: als tijdreizen mogelijk is waar zijn dan alle tijdreizigers... Hoewel in geval het universum eindig is en daarmee automatisch het aantal tijdreizigers, moet dit nog steeds resulteren in meer netto massa in het verleden. en in geval er alleen zijn in het universum: in een stevige hoeveelheid mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kan het best op voorwaarde dat het gezellig is. want.... gezelligheid kent geen tijd. (pfff.... yek yek yek..en nu moet ik echt gaan slapen, morgen op TIJD weer uit mijn mandje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heheheh, dank je voor je tijdloze reactie. En mocht je je verslapen hebben geeft het niks, in de toekomst kun je toch alles weer goedmaken in het verleden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat het voor jou ook opgaat Bas!
zo lag ik gisteren nog lang wakker en dacht wat te kunnen experimenten en klungelen met de tijd.
helemaal geinspireerd door je plaatje bij de vraag ben ik aan het klussen geweest.
heb de diabolo van de meid gepakt en de ronde hoeken vierkant gemaakt. de ene kant rood gemaakt, en de andere kant blauw zodat het overeen kwam met het plaatje, en een raster erop gemaakt.

toen heb ik een MËËËËËGA aanloop genomen in de hoop dat ik zó door de diabolo ging, hup... een andere tijdzone in. en weetje..... (ssst....niet verder vertellen hoor...!!) het werkt! het werkt gewoon ECHT!!! okay.... het geeft wel even een pijnlijke dreun, maar miste wel een paar uur van de tijd daarna!!! ik moet dus ergens zijn geweest in tussen tijd. waar precies moet ik nog even uitdokteren, (net als die sterretjes en vogeltjes die rond mijn hoofd cirkelde trouwens)
het zal een theorie zijn geweest, en theoretisch gezien is er veel meer mogelijk dan dat er in werkelijkheid mogelijk is.

als ze weten dat ze het over een paar jaar gaan uitvinden kijken ze eigenlijk in de toekomst en voorspellen ze deze.
daar bestaat ook weer een theorie voor.

als ze over tien jaar terug in de toekomst kunnen, dan zouden we nu mensen moeten zien die over 10 jaar leven?

als ze naar de toekomst reizen en bv iedereen in een andere minuut zou leven (kinderziekte van het instellen van de tijdreismachine:) van een bepaalde dag, hoeveel dimensies moeten er dan wel niet mogelijk zijn? en dan heb ik het alleen nog maar over 1 dag......!
als je dan iemand wil zoeken ben je nog wel even bezig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je moet niet iemand kwijtraken op die manier, dat loopt slecht af. "Schat, ik ga nog even een eeuwtje om..!" (in plaats van een ommetje) en dan per ongelijk een halve eeuw verkeerd terugkomen...
Denk dat de matteklopper klaar staat voor je..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha!!
en kom dan maar eens met een fatsoenlijk alibi!
Wat gebeurt is, is gebeurt. Kan je niet naar terug gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want? Motivazione per favore!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat eigenlijk te voor de hand liggend om te motiveren ;-)
Maar het zit zo, tijd is sowieso een fantasie van de mens. Het bestaat namelijk helemaal niet. Net zoals wij bedacht hebben dat het nu het jaar 2011 is...
Onze tijd is gebaseerd op de stand van de planeet, en de datum op de stand van de planeet ten opzichte van de zon. En als we een rondje gemaakt hebben, zeggen we, er is een jaar voorbij.
Teruggaan in de tijd zou betekenen dat we die omwentelingen teruggedraaid gewild zouden hebben? Dat is wat ik probeer te zeggen.. tijd is eigenlijk niets anders als beweging. En iets wat bewogen heeft, dat heeft bewogen, dat kan je niet terugdraaien.
Dus nogmaals, wat gebeurt is, is gebeurt. Reizen naar de toekomst zou op termijn wel kunnen.. want dan laat je je gewoon invriezen ;-) Maar dan kan je in ieder geval niet meer teruggaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels waar! En als bepaalde belangrijke wetenschappers waar we zoveel inzichten over tijd en eventuele tijdreizen aan te danken hebben niet geleefd hebben, dat waarschijnlijk geheel waar. Zoals jij het uitlegt ging het op tot aan het begin van de vorige eeuw, toen Einstein kwam met de stelling dat tijd niet een constante is. Hedendaags hebben we veel van Stephen Hawking geleerd en van de bevindingen van Prof. Ron Mallet over tijdreizen. De conclusie is dat in ieder geval het communiceren met het verleden mogelijk word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praat ik daarom in mezelf? in de hoop dat ik mezelf (weliswaar met terugwerkende kracht) als gesprekspartner heb?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och.. wel herkenbaar. Dat heb ik ook. Dan hebik tenminste nog een beetje het gevoel dat ik tegen een intelligent persoon staat te praten :-)
Heb ik vandaag toevallig gelezen op nu.nl
http://www.nu.nl/wetenschap/2470396/deeltjesversneller-lhc-mogelijk-tijdmachine--.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat zeker mogelijk is als je hoort dat ze nu in Zwitserland zwarte gaten aan het maken zijn. Ga maar na , beland je daar in dan zit je in een andere dimensie en tijd . Ze zullen alleen maar meer onderzoek daar naar gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet mogenlijk.

Virtueel kan de tijd vertraagd worden zoals al aangegeven is, indien je sneller dan het licht gaat kan je visueel het e.e.a. terug zien van de tijd. Alleen fysiek is dat niet mogenlijk, je zal ook nooit op dat punt aanwezig zijn.

Zoals Einstein het al eens bevestigde met ruimte tijden, dat er een verschil in zal optreden is ook niet helemaal waar, licht heeft uiteindelijk niks te maken met de werkelijke tijd, licht en tijd is een visueel aspect.

Veel mensen die denken dat het wel kan, associëren de tijd als een dimensie wat d.m.v. compressie kunnen betreden, dan komt de grootste vraag is de tijd wel een dimensie het is door mensen ooit bedacht....
Zoals een zwart gat die ook het licht naar zich toe trekt, wilt zeggen dat het tijd dan ook stil zet/ versnelt?

Puntje bij paaltje tot heden niet mogenlijk, zal ook niet mogenlijk worden.

Zelfde als je met de vliegtuig naar V.S. gaat hier is het 15:00 dan is het in new york 09:00 uur. visueel zal er een tijdverschil optreden, fysiek niet wat de klok tik gewoon door.

Dit is een kijk van mezelf op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit zo was dan hadden we nu al tijdreizigers bezoeken gehad. En dan had de wereld er heel anders uitgezien, dus nee! is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wie zegt dat die tijdreizigers niet wij zelf zijn, de 'ineens' intelligente Homo sapiens... ;) Met wat hadden we het verschil kunnen zien? Wel/geen tijdreizigers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaja!!! en wie zegt dat de minder slimme typjes met een chronische jetlag niet uit het verleden komen. (huh? zit ik me nu zelf aangesproken te voelen door mijn eigen opmerking????)
Volgens mij kun je niet veranderen wat al is geweest.

Dan zou over 100 jaar iemand terug kunnen gaan en de uitvinding van het tijdreizen vernietigen. Dan heb je toch een paradox. Die persoon kon terug OMDAT hij kon tijdreizen en heeft vervolgens de mogelijk om in de tijd te reizen in ZIJN tijd vernietigd

Wat hooguit kan is het scheppen van parallelle universums. Dus als je het dan hier slecht hebt ga je een paar jaar terug, wint de paarderennen en vervolgens leef je dan in een parallelle wereld als een god in Frankrijk. Maar je "ik" in deze wereld blijft gewoon in zijn miezerige bestaan achter.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat je een uitvinding persé moet misbruiken? Het misbruik door een paradox te creëren ligt natuurlijk voor de hand, daar zijn we immers mensen voor, om het te verknallen. Het blijft een interessante materie om over te tobben, niet?