Als iedere auto op waterstof zou rijden is er geen CO2 uitstoot meer maar water(damp). Als deze in de lucht komt hebben we dan meer kans op neerslag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Dat antwoord kan ik je niet geven. Het is wel zo dat waterdamp nog veel sterker dan CO2 energie opslaat. De gevolgen van waterdamp op het broeikaseffect zijn niet lachen. De tijd zal het leren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze zorgen ervoor dat bij de uitstoot van waterstof autos de damp eerst condenseerd, dus er stroomt alleen water uit, geen damp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm nooit eerder over na gedacht. denk dat 't wel problemen met zich meebrengt. goeie vraag ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk niet in een hoeveelheid dat wij het merken, al was het alleen al omdat bij het verbranden van benzine (wat voornamelijk bestaat uit koolwaterstoffen) ook een flinke hoeveelheid waterdamp vrijkomt.
Iets ingewikkeldere uitleg: De hoeveelheid waterdamp in de dampkring demp zichzelf; als wij een enorme hoeveelheid H20 verdampen neemt de dampdruk toe, waardoor er minder water uit de oceanen verdampt.
Wat ook nog meespeelt: Neerslag ontstaat door convectieve beweging in de lucht in combinatie met adiabatische afkoeling van opstijgende lucht. Wanneer de lucht die opstijgt minder snel afkoelt dan dat de temperatuur van niet opstijgende lucht afkoelt met de hoogte, blijft die opstijgende lucht warmer dan de lucht er omheen, en dus opstijgen, en dus afkoelen. Op een gegeven moment is het dauwpunt bereikt en krijg je een wolk. Als die wolk groot genoeg wordt, valt er regen uit. Als er meer water in de lucht zit, dan valt er meer regen uit, dus de intensiteit neemt dan wel toe, maar de kans op neerslag blijft hetzelfde.