Wat kan er met de huid gebeuren als het blootstaat aan een temperatuur van meer dan 1000°C?

Hoe reageert de huid erop en is het dan een derdegraads verbranding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat je nog van een derdegraads verbranding kan spreken. Waarschijnlijk veel erger...

Antwoorden (12)

Al het vocht wordt uit de huid gehaald. De huid verschrompelt en wordt uiteindelijk as, wat wel wat erger is dan een brandwond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan verbrand de huid helemaal, daar blijft niks meer van over,
13 jaar geleden
Een temperatuur van 1000 graden kan geen mens aan, ik vrees dat er alleen maar een hoopje as overblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen de 850 en 1300 graden worden mensen gecremeerd..dus bij blootstelling aan 1000 graden word je verbrand..er blijft niets over van een mens alleen maar as
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk,dat het een eerstegraads verdwijning van de huid en nog meer wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
!000 graden dat is ongeveer de temperatuur van een blauwe gasvlam, voor enkele tienden van een seconde gaat dat nog wel, maar dat wordt als snel roosteren als het wat langer duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 1000 graden Celsius is de huid binnen een enkele seconde volkomen verkoold en een enkele seconde later al het weefsel daaronder ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij 1000 gr blijft er niets over gewoon vervaagd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog hoger dan de T in een crematorium. Ik neem aan dat je weet wat daar gebeurt, niet alleen met de huid maar met het gehele lichaam. Uit as bent u geboren, tot as....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet

Toegevoegd na 49 seconden:
sorry had u vraag verkeert begrepen

da droogt gij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaatselijk en kortdurend hoeft zo'n hoge temperatuur niet dodelijk te zijn. Maar je lichaam is niet gebouwd om dit aan te kunnen.
Bij bijvoorbeeld een blikseminslag, zie je ernstige verbrandingen, inderdaad derdegraads. (dus verkoolde huid en weefsels)
Een derdegraads verbranding is een zeer ernstig letsel, waar altijd littekens van overblijven. Omdat ook onderliggende weefsels verbranden, zal de verbrande plek gevoelloos zijn. Een derdegraads verbranding doet dan ook geen pijn! De naastliggende tweede- en eerstegraads verbrandingen daarentegen wel. Er is namelijk nooit alleen maar een derdegraads verbranding, de warmte zal zich in de huid verspreiden en uitgebreide eerste- en tweedegraads verbrandingen veroorzaken.
Kortom, niet iets wat je moet willen. Als je weet dat je op een plek moet zijn waar zulke hoge temperaturen heersen, (hoogovens, vuilverbranding) denk dan goed om de veiligheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al het vocht gaat het de huid en de huid verschrompeld helemaal.

en de hersenen smelten