wat is het verschil tussen een ic chip en een arduino nano?

ik ben net begonnen met solderen en ik heb all een paar printplaat kitjes gesoldeerd maar ik wil nu iets zonder handleiding solderen dus ik ging een beetje op het web zoeken en ik kwam er achter dat je all snel voor een printplaatje iets nodig hebt om te programmeren en in de printplaatjes die ik in een pakket had gekregen zaten vooral ic chips maar op het internet gebruikte ze ook arduino nano aar die waren een stuk duurder en groter maar je kon er net zoals bij een ic chip je printplaatje mee programmeren dus nu is mijn vraag wat is het verschil tussen een ic chip en een arduino nano

alvast bedankt voor u andwoord

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Arduino nano is een module (vaak ook met een ic) dus ook met ander componenten welke gezamelijk een compleet board vormen. Een ic (chip) is een component.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een Arduino nano is een PCB met 2 IC's er op. De programmeerbare atmega328p microcontroller en een USB-ttl convert chip. De laatste zorgt er voor dat je de nano dmv een USB kabel kan programmeren. Er zijn chips en chips, sommigen zijn programmeerbaar en anderen niet. Een losse atmega328P kan je kopen voor < 3,- en die kan je op je eigen printplaat solderen. Je kan deze dan programmeren door een losse USB-ttl converter te kopen, of je kan hem over ICSP programmeren, maar daar heb je een arduino UNO voor nodig als programmeer tool. Met de arduino IDE zijn ze supermakkelijk te programmeren.

Antwoorden (1)

Er is weinig verschil tussen buiten het geheugen, een arduino nano heeft vaak meer opslag. Voor de rest draait het om handigheid. Een arduino is een stuk handiger aan te sluiten en te programmeren of resetten. Maar een arduino bevat wel degelijk een ic chip. Je zou het gewoon de uitgebreide en handigere versie kunnen noemen.