Wat zijn de drie kenmerken van een robot?

En dan volgens de algemene natuurwetenschappen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Rieneke1
13 jaar geleden
ik moet meteen aan asimov denken, en zijn drie wetten voor robots, maar dat bedoel je vast niet;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kenmerken? Lengte? breedte? hoogte?
Algemene natuurwetenschappen? Psycholgie ligt het meest voor de hand.
Duistere vraag.

Antwoorden (4)

1. Het vertoont geen levenseigenschappen (ademen ed)
2. Het kan meestal maar één ding (tegelijk)
3. Het heeft geen zintuigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1: Stoffelijke vorm
2: Beslissingsmodel
3: Een structuur van perceptie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom 3?
Kies maar uit:
1. Hij draait niet op Windows, want dan moet je steeds resetten.
2.: maar ook niet met een Mac OS, want dat mag hem alleen maar door Apple goedgekeurde dingen laten doen

3. Hij heeft de 3 (of of 5) wetten van de robotica geïmplementeerd gekregen

4. Hij is afgeladen met zintuigen
5. Hij heeft een zelflerende intelligentie
6. Hij of zij ziet er niet aantrekkelijk uit (dit is serieus en het onderwerp van het eerste deel van Asimovs Foundation Series, ik dacht 'Stalen Holen' genaamd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je voor 2 x Asimov in één antwoord en een glimlach voor het besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx
Zonder de toevoeging van de "algemene natuurwetenschappen" denk ik eerder aan de 3 wetten van de robotica van Isaac Asimov.

Mocht je die toch bedoelen, dan zijn dit ze:

1. Een robot mag een mens geen letsel toebrengen of door niet te handelen toestaan dat een mens letsel oploopt.
2. Een robot moet de bevelen uitvoeren die hem door mensen gegeven worden, behalve als die opdrachten in strijd zijn met de Eerste Wet.
3. Een robot moet zijn eigen bestaan beschermen, voor zover die bescherming niet in strijd is met de Eerste of Tweede Wet.