Het vierkantje van een slotbout is doorgaans enigszins taps. Bij een M12 slotbout kan dat oplopen van van ongeveer 13mm aan de basis tot 14 mm. vast tegen de bolle kop. Dit wordt op tekening meestal niet aangegeven, maar is een gevolg van het productieproces. (Zo komen ze gemakkelijk uit de matrijzen).
2 jaar geleden
Griffin
2 jaar geleden
"Zo komen ze gemakkelijk uit de matrijzen"
Volgens mij zijn die dingen een beetje taps zodat het goed vast gaat zitten.