Hoe kan een hoorapparaat zonder batterijen werken?

Specsavers beweert een hoorapparaat te hebben zonder batterijen.
En toch zeggen ze ook dat het hoorapparaat opgeladen kan worden.
Hoe kan een apparaat zonder batterij werken? En wat worden er dan eigenlijk opgeladen?

3 jaar geleden
in: Techniek
1.4K
Thecis
3 jaar geleden
Dan heeft het hoorapparaat toch een batterij, namelijk een oplaadbare batterij, ook wel bekend als een accu.
Er moet een stroombron in zitten, anders kan het inderdaad niet werken.
LeonardN
3 jaar geleden
@GVstell
Als je van mening bent dat de reclame niet voldoet aan de regels:
https://www.reclamecode.nl/klacht-indienen/

Antwoorden (2)

Van de site van Specsavers:

"Een oplaadbaar hoortoestel heeft een ingebouwde accu in plaats van een vervangbare batterij. Gebruikelijk is om het hoortoestel tijdens het slapen in de lader te plaatsen. Op die manier laadt het hoortoestel zich op en kunt u ’s ochtends het hoortoestel weer de gehele dag gebruiken."

Afgekeken van de mobiele telefoon?
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Nee maar zij zeggen expliciet dat ze zonder batterij werken in hun reclame op de radio. Als het wél op een batterij werkt dan zou dat misleiding zijn toch? Ze zeggen ook dat het beter is voor het milieu, zonder batterij. Zulke uitspraken kunnen ze toch niet doen als er wel degelijk een batterij in zit?
LeonardN
3 jaar geleden
Een batterij die je steeds moet vervangen lijkt me slechter voor het milieu dan een accu die je op moet laden.
ronron1212
3 jaar geleden
@Goeivraagsteller net de reclame gezien je moet ze opladen je hoeft dus geen batterijen meer te kopen die zit er al in oplaadbaar.
Zoals jij de vraag letterlijk stelt:
Een hoorapparaat kan NOOIT werken zonder batterij. Het heeft óf een batterij óf een oplaadbare batterij (accu). Tegenwoordig zijn batterijen "op afstand" op te laden. Denk hierbij b.v. aan je oplaadbare elektrische tandenborstel.
De opladers werken dan via een inductiespoel.
Kijk ook eens op
https://www.beterhoren.nl/hoortoestellen/technologie?mci=NLSEM102N7SKANI&&qooqie_creative_id=328495545352&keywords=&gclid=EAIaIQobChMIxsyUt4v-7gIVhADmCh11yAA-EAAYASAAEgJ3HvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Toegevoegd op 22 februari 2021 18:12: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Goeievraagstell
3 jaar geleden
Nee maar zij zeggen expliciet dat ze zonder batterij werken in hun reclame op de radio. Als het wél op een batterij werkt dan zou dat misleiding zijn toch? Ze zeggen ook dat het beter is voor het milieu, zonder batterij. Zulke uitspraken kunnen ze toch niet doen als er wel degelijk een batterij in zit?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Goeievraagstelt
In de reclame worden wel vaker woordspelletjes gespeeld. Een oplaadbare batterij is voor mij een batterij, maar voor een ander misschien een accu. Op deze wijze kan je een klant dus op het verkeerde been zetten. Elk gehoorapparaat heeft toch een stroombron nodig? Of je dat nu accu noemt of (oplaadbare) batterij?! De tijd van de batterijloze gehoortoeters uit 1900 zijn we immers al lang voorbij. Neem van mij aan, dat er een elektrisch oplaadbaar geval in zit, anders kan het echt niet werken.
Voor de nieuwste hoortoestellen bent u bij Beter Horen aan het juiste adres. Bekijk ze nu! Van haast onzichtbare toestellen tot oplaadbare gehoorapparaatjes met bluetooth.
https://www.beterhoren.nl/hoortoestellen/technologie?mci=NLSEM102N7SKANI&&qooqie_creative_id=328495545352&keywords=&gclid=EAIaIQobChMIxsyUt4v-7gIVhADmCh11yAA-EAAYASAAEgJ3HvD_BwE&gclsrc=aw.ds
ronron1212
3 jaar geleden
Elder161 er zijn meerdere aanbieders en bluetooth is er ook al veel langer.