Is het al mogelijk om nucleaire duikboten optesporen localiseren met neutrino detectors?

Er is een neutrino detector deze heet Opera maar die past nog niet in een vliegtuig of in een satelliet in een baan om de aarde.

OPERA is located in the Hall C of the Gran Sasso underground labs. its construction started in 2003 and the apparatus has been completed in summer 2008. In OPERA, the tau leptons resulting from the interaction of tau neutrinos will be observed in “bricks” of photographic films (“nuclear emulsion”) interleaved with lead sheets. Each brick has an approximate weight of 8.3 kg and the two OPERA targets contain about 150000 bricks arranged into parallel walls and interleaved with plastic scintillator counters. Each target is followed by a magnetic spectrometer for momentum and charge identification of penetrating particles. During the data taking, a neutrino interaction is tagged in real time by the scintillators and the spectrometers, which also provide the location of the bricks where the neutrino interaction occurred. These bricks are extracted from the walls asynchronously with respect to the beam to allow for film development, scanning and for the topological and kinematic search of tau decays.
Of hebben Amerika en Rusland al detectors in de ruimte om nucleaire duikboten te localiseren dmv de straling die dwars door alles heen de duikboten verlaten?
Noot. Alle kernenergie aangedreven centrales duikboten incluis zenden veel neutrino's uit en deze zijn meetbaar.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De complete vertaling (Google translate)
OPERA bevindt zich in hal C van de ondergrondse laboratoria van Gran Sasso. de bouw ervan begon in 2003 en het apparaat is voltooid in de zomer van 2008. In OPERA zullen de tau-leptonen die het gevolg zijn van de interactie van tau-neutrino's worden waargenomen in "bakstenen" van fotografische films ("nucleaire emulsie") vervlochten met loodplaten. Elke steen heeft een gewicht van ongeveer 8,3 kg en de twee OPERA-doelen bevatten ongeveer 150000 stenen gerangschikt in parallelle muren en verweven met plastic scintillatortellers. Elk doel wordt gevolgd door een magnetische spectrometer voor momentum- en ladingsidentificatie van penetrerende deeltjes. Tijdens het nemen van de gegevens wordt een neutrino-interactie in realtime getagd door de scintillators en de spectrometers, die ook de locatie van de stenen aangeven waar de neutrino-interactie plaatsvond. Deze stenen worden asynchroon uit de muren gehaald ten opzichte van de balk om filmontwikkelin
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vervolg:
Deze stenen worden asynchroon uit de muren gehaald ten opzichte van de balk om filmontwikkeling, scannen en topologisch en kinematisch zoeken naar tau-verval mogelijk te maken.
Of hebben Amerika en Rusland alle detectoren in de ruimte om nucleaire duikboten te localiseren dmv de straling die dwars door alles heen de duikboten verlaten?
Noot. Alle kernenergie aangedreven centrales duikboten omvatten zenden veel neutrino's uit en deze zijn meetbaar.

Antwoorden (1)

NEEN, tot nog toe is dat niet mogelijk. De gevoeligste neutrino-detector is de Super-Kamiokande in Japan. Je ziet daar prachtige surrealistisch aandoende beelden van onder de link.