Waartoe dienen deze groenen kastjes?

Foto's van de groene kastjes.
1. https://gyazo.com/006e514c75121854a753252e389f8542?token=6fef6f4c9dac4ea7814fecb59f11607f

2. https://gyazo.com/8cf8ba86ea42d8c3f089aa5b4877ac8a

Ze lagen langs een lage sloot in een soort weiland.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Techniek
2.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik kan de foto niet zien, maar kastjes langs een sloot doet mij denken aan broed- of nestkasten. Zou het dat kunnen zijn?

Antwoorden (1)

ik denk dat het pomp kasten zijn voor het waterpijp in de sloten

Toegevoegd na 40 minuten:
bedoelde pijl
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
De tekst "Polderbemalingen", wat op de eerste foto redelijk leesbaar is, lijkt inderdaad wel die kant op te wijzen.
Bordensteker
6 jaar geleden
Op het donkere matalen naamplaatje middenop de voorzijde van de kasten staat: B. Hertog / Polderbemalingen / Moerkapelle.
http://www.hertogpolderbemalingen.nl/geschiedenis Hertog Polderbemalingen is specialist op het gebied van oppervlaktewaterbeheersing.
Het bedrijf kent 3 hoofdactiviteiten:
- Producten/installaties: vervaardigen en reparatie/renovatie van diverse producten/installaties op het gebied van oppervlaktewaterbeheersing, zoals pompen, vijzels, verstelbare droogzetschotten etc.;
- Verhuur: verhuren van pompen, persleidingen, drempels om met leidingwerk wegen te kunnen passeren, verstelbare droogzetschotten, krooshekreinigers etc.;
- Waterbouw: plaatsen pompinstallaties, stuwen, damwanden, funderingen etc. http://www.hertogpolderbemalingen.nl/hertog-polderbemalingen Het betreft dus inderdaad vrijwel zeker kasten van een pompinstallatie.
Poet
6 jaar geleden
Nee hoor een pomp past daar nooit in. Wellicht een meetapparaat bovenop een peilbuis die eronder naar beneden gaat. Die meet wellicht de grondwaterdiepte en geeft dat door aan gemeente of waterschap denk ik
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan ook een zekeringkast zijn voor een installatie, die daar toevallig lag.
Als je op B Hertog zijn site gaat kijken zijn die zekeringskasten ook groen.
Bordensteker
6 jaar geleden
Daarom schreef ik ook "kasten van een pompinstallatie". Er gaan zo te zien geen waterbuizen naar toe en vandaan, en als er een motor in zou zitten, zou die veel te warm worden in zo'n krap donker kastje. Dan zou het ook een pompje met een véél te klein debiet zijn voor een deel van een polder! Dan krijg je het formaat van een dompelpompje in een kelder. (Ook ik heb op die website zitten kijken voordat ik een antwoord gaf.)
Een peilbuis zou inderdaad kunnen, of een aansluitkast, daar wil ik vanaf wezen.