Kan een boek in de oven?

Ik moet voor een opdracht op school een idee bedenken om een boek speciaal te kaften. Nu had ik het idee om het boek in polymeer klei te wikkelen en daarna in de oven te doen. Maar nu is mijn vraag, kan dit? Gaat het boek niet vlam vatten? Polymeer klei moet 15 minuten op 130 graden in de oven. Niet heel warm dus en ook niet lang.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Techniek
3.9K
Amadea
4 jaar geleden
Voor de zekerheid zou ik maar wel een goedkoop boek uit een kringloopwinkel hiervoor gebruiken!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Zorg voor de zekerheid voor een rookmelder in de buurt van de oven. Beter safe than sorry...
crispy
4 jaar geleden
@ozewieze... het is maar een kwartier waar het over gaat. Om daar een rookmelder voor te gaan regelen lijkt me iets overtrokken. Dan kan je er beter gewoon bij blijven zitten.

Antwoorden (2)

papier vat vlam bij een hogere temperatuur, boven de 200 graden Celcius. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.
4 jaar geleden
Bij 500 - 600 graden begint iets pas te gloeien. Het papier gaat verkolen, als je het lang boven 200 graden verhit. Je kan je boek dus rustig even afbakken bij 130 graden. Als je twijfelt kan het ook een uur op 100 graden. Het gaat maar om het drogen van de klei..