Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar hebben we nano-bots voor nodig?

Ik kan op het internet maar geen makkelijk antwoord vinden op de vraag waar we nano-bots voor nodig hebben behalve het repareren van wonden maar dit doet het lichaam toch al?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

'Nodig' is een groot woord, maar we verwachten dat nanobots goed toe te passen kunnen zijn voor bijvoorbeeld het toedienen van medicijnen precies waar ze nodig zijn, of het helpen bij klusjes waar het lichaam zelf heel lang over zou doen (zoals bijvoorbeeld het repareren van beschadigingen of het kapot maken van kankercellen).
Ook buiten de medische wetenschap kunnen ze nuttig zijn voor b.v. het meten van concentraties giftige stoffen op plekken waar je slecht bij kunt of waar geen lucht is.

Ik zou zelf wel nanobotjes willen die pigment op precies de goede plek onder mijn huid zouden aanbrengen zodat ik niet zo'n bleekscheet zou zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding