elektriciteit in boot onveilig, hoe zekeringen aansluiten?

Hallo

Ik heb een klein speedbootje van ongeveer 5 meter met een 10pk motortje, gaat ongeveer 30km/h. Er staan wat dingen aangesloten op de accu van 12V zoals een elektrische start, verlichting, radio met speakers en een toeter. Ook heb ik een 12V USB aansluiting besteld met een voltmeter. Dit alles Zit los aangesloten op de accu. Ik heb gelezen dat dit best gevaarlijk is. Ik wil dus een zekering aansluiten, maar ik weet niet precies hoe en wat voor zekeringen. En hoe ik dat precies allemaal moet gaan aansluiten. Heeft iemand misschien tips over hoe dit precies allemaal moet. Of wat ik allemaal moet kopen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Techniek
2.2K

Antwoorden (1)

Het best koop je een zekeringblok bij een automaterialenzaak, en zeker je elke verbruiker (of verbruikers met dezelfde functie) af. De starter schakel je via een relais.
Allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, dat ben ik me bewust, maar veiligheid boven alles. Als je er zelf geen verstand van hebt (zoals je naam doet vermoeden) laat het dan aanleggen door iemand die er wel verstand van heeft (zoals een automonteur).